سومین نشست تجربه نگاری فرهنگی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، و به نقل از کانون اندیشه جوان، سومین نشست از نشست‌های تجربه نگاری فرهنگی روز چهارشنبه ۱ خرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی روحانی موسس و مدیرمسئول موسسه ترجمان و مدیر گروه غرب‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سالن شهید مطهری کانون اندیشه جوان برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی در این نشست با بیان تجربه شکل‌گیری موسسه ترجمان، تمرکز بر یک مسئله خاص را عامل موفقیت و پیشرفت مجموعه ترجمان دانسته و اذعان داشت: با انتخاب یک مسئله و تمرکز جدی بر آن می‌توان یک مجموعه پویا و موفق را در حوزه فکری و فرهنگی مدیریت کرد.
وی با بیان این مطلب که نهادهای متولی اندیشه از تمرکز بر مسائل خاص حوزه ماموریتی خود عدول کرده و می‌کنند؛ عنوان کرد: نتیجه این امر پراکنده کاری و تشتت در مسائل حوزه فکر و فرهنگ است که علاوه بر از بین بردن هویت مجموعه‌های فرهنگی باعث آسیب رساندن به حوزه ماموریتی آنها می‌شود.
روحانی راه برون رفت از این معضل را تقویت بنیه شخصی تک تک اعضا و عوامل دست اندرکار مجموعه‌های فکری و فرهنگی دانسته و گفت: اگر افراد کانون فقط در یک حوزه مورد علاقه خود متمرکز بشوند خود به خود مجموعه در مسیر درست و اصلی گام بر می‌دارد.
در پایان این جلسه حجت‌الاسلام روحانی به سوالات شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داد.

همچنین لازم به یادآوری است نشست‌های تجربه نگاری فرهنگی هر هفته چهارشنبه‌ها در کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.