کتاب علم سلوک به نمایشگاه کتاب سی و دوم می‌آید

به بهانه حضور سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به معرفی کتاب “پیش انگاره‌های انسان‌شناختی علم سلوک” که برای نخستین بار در نمایشگاه سی و دوم عرضه خواهد شد می‌پردازیم.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بهانه حضور سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قصد داریم تا به معرفی جدیدترین کتاب‌های این انتشارات بپردازیم.

“پیش انگاره‌های انسان‌شناختی علم سلوک” عنوان کتاب گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت‌الاسلام دکتر علی فضلی منتشر شد.

در متن پشت جلد کتاب این‌چنین آمده‌است:

علم سلوک از چگونگی سیر حقیقت قلبی به سوی حقیقت هستـی می­‌گوید و لذا شناخت این دو سیمای هستی پایۀ انسان‌شناختی و هستی‌شناختی علـم سلوک به شمار می‌­آیـد کـه بررسـی پایۀ انسان‌شناختی هدف این تحقیق است؛ هدفی که در دو ساحت اتفاق می­افتد؛ یکی انسان‌شناسی سلوکی در سنت عرفانی و دیگری انسان‌شناسی سلوکی در سنت دینی که انسان‌شناسـی سلوکـی ـ عرفانی به حقیقت قلبـی و احکامی مانند: مزاج روحانی، مقامات خمسه، وجوه خمسه و لطائف سبعه می‌پردازد و انسان‌شناسی سلوکی ـ دینی به حقیقت قلبی و دو منطقۀ نفسانی و روحانی و جنودی که در این دو منطقه به نام جنود عقل و جهل هستند، می‌­پردازد.

کتاب “پیش انگاره‌های انسان‌شناختی علم سلوک” به کوشش حجت‌الاسلام دکتر علی فضلی برای اولین بار در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارم لغایت چهاردهم اردیبهشت‌ماه جاری عرضه خواهد شد.