نشست مشترک قطب علمی فلسفه دین و موسسه الدلیل برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اعضای شورای علمی قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه جاری در نشست مشترکی با رییس و اعضای موسسه الدلیل لدراسات والبحوث العقدیه دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که تنی چند از اعضای شورای علمی قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حضور داشتند زمینه‌های همکاری بحث و بررسی شد. ترجمه آثار پژوهشگاه و قطب فلسفه دین به زبان عربی، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارهای علمی مشترک، دوره‌های دانش‌افزایی، تأمین مقاله جهت مجموعه‌مقالات و نشریات علمی، مشاوره علمی در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها از جمله مواردی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت. همچنین مقرر شد جهت تعیین مصادیق همکاری و اجرایی شدن توافقات انجام شده، جلسات برنامه‌ریزی مشترک در سطح کارشناسان دو مجموعه به طور مرتب برگزار شود.

لازم به ذکر است موسسه الدلیل، نهادی علمی وابسته به عتبه حسینیه (ع) است و فعالیت‌های علمی خود را در حوزه معارف اسلامی و پاسخ به شبهات فکری و دینی در کشور عراق جهت بخشیده و تلاش می‌کند از تجربه موسسات و نهادهای علمی ایران در تبیین اندیشه‌های دینی و پاسخ به شبهات بهره گیرد.