چاپ نوزدهم کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “جریان شناسی سیاسی در ایران” بار دیگر تجدید چاپ شده و به نوبت چاپ نوزدهم رسیده است. در این کتاب که به قلم دکتر علی دارابی تدوین گردیده است تلاش می‌شود تا درک صحیحی از تحولات سیاسی – اجتماعی ایران بخصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نسل امروز منتقل گردد.

چاپ نوزدهم کتاب “جریان شناسی سیاسی در ایران” در گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه، با یک مقدمه، سه فصل به همراه جمع‌بندی و نتیجه‌گیری تدوین گردیده است.

فصل اول به کلیات و مبانی پژوهش، مفاهیم، ادبیات، پیشینه، پرسش‌ها، فرضیه‌ها و متغیرهای آن اختصاص دارد. فصل دوم جریان شناسی سیاسی در ایران از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ پنج جریان مذهبی یا اسلام‌گرا، ملی‌گرا یا ناسیونالیست، چپ یا مارکسیستی، ترکیبی و التقاطی و بالاخره سلطنت‌طلب با ویژگی‌های هر یک از جریان‌های مذکور حاملان و سخن‌گویان آن‌ها مطرح شده است.

فصل سوم کتاب به جریان های سیاسی اسلام‌گرا در جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.

چاپ نوزدهم کتاب “جریان شناسی سیاسی در ایران” اثر دکتر علی دارابی، با قیمت ۲۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.