علیانی: یهودیان توان فرهنگی روایت‌گری بالایی دارند

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جلسه ۱۴۹ شورای علمی گروه ادب و هنر مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه روز شنبه مورخ ۲۰ مرداد ماه جاری با حضور اعضای علمی این گروه برگزار شد.

کوروش علیانی با حضور در این جلسه علمی نکاتی را در خصوص یهودیان مطرح نمود که خواندن آن خالی از لطف نیست. در ادامه این مطلب سخنان کوروش علیانی از منظرتان عبور خواهد کرد.

یهودیان از دورترین تاریخ‌ها داستان‌گوهای توانایی بوده‌اند. این ممکن است از روایت‌های انبوه و متعدد و متناقض و درهم‌تنیده‌ی کتاب مقدس یهودی برآمده باشد، ممکن است حاصل سنت دینی شفاهی تلمودی باشد و ممکن است حاصل سفرها و کوچ‌های متعدد این قوم کوچک بی سرزمین باشد.

این خصوصیت توان داستان‌گویی و قدرت تبلیغاتی از طریق فرهنگ یهودی به تمام گروه‌های یهودی از جمله یهودیان تروریست و در میان یهودیان تروریست به طور خاص به صیونیست‌ها به ارث رسیده است.

این که توان بالا و بلامنازع یهودیان در هالیوود زاییده‌ی قدرت اقتصادی بی حد آنان است هر چند درست است اما نباید ما را از توجه به توان فرهنگی روایت‌گری در یهودیان باز دارد. این که یهودیان با آن توان مالی بالا نه تنها فرماندهان عالی ارتش هالیوود هستند، که افسران و سربازان این ارتش نیز هستند از آن قابلیت فرهنگی ناشی شده است.

سینما و تلویزیون اسراییل هر چند از سرمایه‌ی بی‌کران هالیوود به طور مستقیم و کامل بهره‌مند نیست، هم ماموریت ایدئولوژیک صریحی دارد و هم در انجام این ماموریت ایدئولوژیک تا حد شگفت‌انگیزی موفق بوده است. در برابر، حتی صداهای قابل توجه در مقابله با جزئیات یا کلیات این ماموریت نیز حجم بالایی از نام‌های اسراییلی را در برابر نام‌های بقیه‌ی مردم جهان در خود دارد.

بررسی سینما و سریال‌های اسراییلی نه تنها به ما کمک می‌کند که فنون داستان‌گویی و روایت صهیونیست‌ها را بشناسیم، به ما در درک شرایط اجتماعی و فرهنگی این گروه خونریز و تروریست کمک شایانی می‌کند.