نشست هم‌اندیشی پدید آورندگان دانشنامه علوم قرآن برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست هم‌اندیشی پدیدآورندگان دانشنامه علوم قرآن برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور‌ آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه و سرپرست دانشنامه‌ها برگزار خواهد شد از نویسندگان، مدیران و پدید‌آورندگان دانشنامه علوم قرآن تقدیر به عمل می‌آید.

مجموعه‌ دانشنامه‌های قرآن‌شناسی، گسترده نگاشته‌ای است ساختار موضوعی، در بیش از بیست مجلد و مشتمل بر متجاوز از هشتصد مدخل کلان، که در دو محور عمده ۱٫ مباحث پیرامون قرآن(علوم قرآنی؛ بخش اول) ۲٫ مباحث درون قرآنی(معارف قرآن؛ بخش دوم، سوم و چهارم) در پژوهشگاه تالیف می‌شود و ناظر به نقد دایره المعارف قرآنی لایدن است.

این دانشنامه در شش مجلد مشتمل بر ۸۶ مدخل می باشد که نگارش اولیه همه جلدهای آن به پایان رسیده و جلد اول ودوم این دانشنامه نگارش کامل و در حال ویرایش ادبی می‌باشد.

لازم به ذکر است آیین رونمایی از دو جلد نخست دانشنامه علوم قرآن اسفندماه ۹۵ با حضور‌مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در قم برگزار شده‌بود.

نشست هم‌اندیشی پدید آورندگان دانشنامه علوم قرآن عصر چهارشنبه ۶ تیرماه جاری از ساعت ۱۷ با حضور ریاست پژوهشگاه در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.