دکتر غلامی: اکنون زمان ارایه دستاوردهای پژوهشی و نظریه‌های جدید علوم انسانی به جامعه است

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه مورخ ۶ اسفندماه جاری در بازدید از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در جمع مسئولان و اعضای هیات علمی این پژوهشگاه با بیان اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با هدف خاصی شکل گرفت و از زمان تاسیس خود منشا آثار فکری خوبی بوده است، اظهار داشت: این پژوهشگاه ارتباط نزدیکی با حوزه‌های علمیه دارد و ظرفیت آن در زمینه ارتباط مراکز علمی دانشگاهی با حوزه‌های علمیه بیشتر است.

دکتر غلامی با تاکید بر تخصصی بودن حوزه فرهنگ گفت: باید در دانشگاه‌ها از متخصصان علوم انسانی در مدیریت‌های فرهنگی استفاده کنیم تا بهره بیشتری ببریم.

وزیر علوم با اشاره به فراوانی دانشگاه‌ها و واحدهای آموزش عالی در زمینه علوم انسانی در کشور گفت: برای همگرایی بیشتر و تقویت علمی به خصوص در علوم انسانی، باید مراکز آموزش عالی از فعالیت‌های یکدیگر اطلاع کافی داشته باشند تا با همگرایی بیشتر بتوانیم به توسعه هر چه بیشتر این علوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کمک کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هم اکنون زمان ارایه دستاوردهای پژوهشی و نظریات جدید علوم انسانی به جامعه است و نتایج فعالیت‌های این پژوهشگاه باید در اختیار مجموعه‌های دانشگاهی و بویژه فعالان دانشجویی قرار گیرد.

همچنین در آغاز این نشست، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد موسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کردند و چند تن از اعضای هیات علمی حاضر در نشست نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف آموزش عالی و علوم انسانی مطرح نمودند.

در پایان این نشست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه و همچنین سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بازدید کرد.