اعضای شورای علمی دانشنامه علوم قرآن با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیران پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه با همراهی اعضای شورای علمی دانشنامه علوم قرآن، عصر روز سه‌شنبه مورخ ۱۷ اسفندماه جاری، ضمن حضور در مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این مراسم که در آستانه آیین رونمایی از دانشنامه علوم قرآن صورت گرفت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور معاون علمی دانشنامه علوم قرآن ضمن تقدیم دو جلد نخست این دانشنامه به حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بخش‌های مختلف دانشنامه علوم قرآن را برای معظم‌له تشریح کردند.

همچنین حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز ضمن ابراز خرسندی از اتمام کار دو جلد نخست این دانشنامه، آن را پاسخی محکم و مستند به هجمه‌های سیاسی جهان علیه مسلمانان، به خصوص اهل تشیع خواندند و فعالیت‌های این چنینی را برای مقابله با فعالیت‌های دشمنان اسلام بسیار موثر و ضروری دانستند.

همچنین در این مراسم رییس پژوهشکده‌های حکمت و دین‌پژوهی، دانشنامه‌نگاری دینی، برخی مدیران و اعضای شورای علمی و دست اندرکاران دانشنامه علوم قرآن نیز حضور داشتند.

دانشنامه علوم قرآن فاز اول از کلان دانشنامه قرآن‌شناسی است که در مرحله تولید قرار گرفته و دوجلد نخست آن آماده چاپ و رونمایی است؛ دانشنامه قرآن‌شناسی، ساختار موضوعی بوده و حدود هزار مدخل را پوشش می‌دهد که در سه بخش عمده‌  مباحث پیرامون قرآن‏ (علوم قرآن)، حکمت نظری (درون قرآنی) و حکمت عملی (درون قرآنی) پیگیری می‌شود.

آیین رونمایی از این دانشنامه ارزشمند عصر روز چهارشنبه مورخ ۱۸ اسفندماه جاری با حضور و افاضه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و فضلای حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.