کتاب”جنبش اخوان المسلمین” اثر عبدالله فرهی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب”جنبش اخوان المسلمین” توسط مولف خود به معرفی جنبشی مؤثر و شناخته شده در جهان اسلام می پردازد.

اخوان المسلمین بزرگترین و سازمان یافته ترین جنبش اسلامی طی عصر حاضر در جهان اهل سنت می باشد. این جنبش علاوه بر مصر که مهد این جنبش بود، توانست در سوریه، لبنان، فلسطین، سومالی، سودان، اردن، مراکش، عراق، فرانسه، بحرین، هند و مغرب در فاصله فقط بیست سال از زمان تأسیس، شعبه هایی ایجاد کند و به ایجاد و گسترش جنبش های اسلامی در آن کشورها کمک نماید و از نظر فکری و ایدئولوژی بر آنها تأثیر گذارد.

کتاب”جنبش اخوان المسلمین” اثر عبدالله فرهی در گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سامان یافته که ضمن آشنایی با علل و عوامل پیدایش این جنبش، شناسایی اجمالی نظام سازمانی آن و موضوعاتی از قبیل جایگاه رهبری، معرفی شعبه های جنبش و همچنین جایگاه طبقاتی و ساختار داخلی نظام مند آن نیز صورت می پذیرد.

کتاب حاضر از دو بخش کلی و هر بخش از چندین فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

بخش اول: علل و عوامل پیدایش جنبش اخوان المسلمین

فصل اول: هویت شرقی / شرق مستعمراتی در برابر غرب استعمارگرا

فصل دوم: هویت دینی / اسلام و هویت اسلامی حاکم بر اندیشه اخوان المسلمین

فصل سوم: هویت ملی / مسائل، معضل ها و بحران های درون جامعه مصر

بخش دوم: علل و عوامل گسترش جنبش اخوان المسلمین

فصل اول: ساختار تشکیلاتی اخوان المسلمین

فصل دوم: جایگاه طبقاتی و حزبی اخوان المسلمین

 

گفتنی است کتاب”جنبش اخوان المسلمین” اثر عبدالله فرهیمحقق گروه مطالعاتفرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش های جوان، با قیمت ۱۹۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند.