رشادت های دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی ستودنی است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اكبر رشاد مؤسس و رئیس پژوهشگاه در ابتدای جلسه خارج اصول حوزه علمیه امام رضا علیه السلام با اشاره به حمله محدود شب گذشته رژیم صهیونی به کشورمان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: براساس آیات الهی مبنی بر اینکه و در کتاب (تورات، یا در لوح محفوظ و کتاب تکوین الهی) خبر دادیم و چنین مقدر کردیم که شما بنی اسرائیل دو بار حتما در زمین فساد و خونریزی می‌کنید و تسلط و سرکشی سخت ظالمانه می‌یابید (یک بار به قتل اشعیا و مخالفت ارمیا، و بار دیگر به قتل زکریا و یحیی).پس چون وقت انتقام اول فرا رسد بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را (چون بخت النصر) بر شما برانگیزیم تا آنجا که در درون خانه‌های شما نیز جستجو کنند. و این وعده (انتقام خدا) حتمی است؛ وعده خدا تحقق‌یافتنی است و اسرائیل نابود می‌شود.

آیت الله رشاد عنوان کرد:همانطور که جنگ ۸ ساله در آغاز به نظر تلخ و نگران‌کننده می آمد و در شرایطی که از نظر نیروی نظامی و سپاه و بسیج در ابتدای انقلاب وضعیت تا حدی نامساعد بود و آمادگی لازم را در جنگ نداشتیم، اما با رهنمون‌های امام خمینی(ره) پیروز شدیم، امروز با همه توان نظامی و دفاعی پاسخی کوبنده به رژیم صهیونی خواهیم داد.

وی بیان کرد:در حال حاضر اگر اسرائیل پاسخی به وعده صادق ۱ و ۲ نمی‌داد آن را باعث سرافکندگی خود می‌دید، در حالی که می‌داند پاسخی سنگین‌تر از عملیات‌های گذشته در انتظار اوست.

آیت الله رشاد تصریح کرد:این حمله اسرائیل به خاک ایران هر قدر هم که محدود بود برای او مساله حیثیتی به شمار می‌رفت، چرا که بر این باور هستند یا باید بجنگیم یا بمیریم که اگر بجنگند هم، این رژیم خواهد مرد.

وی خاطرنشان کرد:یک جریان تروریستی و جنایت کاری که ریشه در منطقه ندارد و همه وجود و هستی‌اش، وامدار بیگانگان و پایگاه نظامی آمریکاست، قهرا در این شرایط وضعیت مرگ و زندگی را سپری می کند و رو به نابودی است و لاجرم باید در مواقعی نسبت به عملیات های متعددی که انجام شده واکنش نشان دهد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران گفت: اسرائیل در محاصره نظامی توسط هواداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است و از ۶ جهت، مرتب در حال ضربه خوردن و مورد حمله و هجوم است و لاجرم باید واکنشی از خودش نشان دهد؛ اما ایران بسیار بزرگ تر از آن است که یک جریان تروریستی حقیر در گوشه خاورمیانه بتواند از عهده ایران بزرگ بر بیاید.

وی ادامه داد: اگر هم چند نقطه را مورد حمله قرار داد ایران همچنان وسیع و بزرگ است و آن چنان امکانات و تسلیحات نظامی و پدافندی در طول این سالها به طور بومی در اختیار دارد و با تجربیات انباشته شده از دوران دفاع مقدس و حضور موثر در منطقه و جنگ های نیابتی در این چند سال می‌تواند اسرائیل را نابود کند.

آیت الله رشاد اظهار داشت:اسرائیل، یک رژیم تروریستی و یک لکه کوچک در نقطه ای از خاورمیانه به طور سرسپرده و وابسته و هزار تکه است که افرادی را از کشورهای فراوان فراخوانده و همه این افراد نیز روزی از این سرزمین کوچ می‌کنند، چون دلبستگی ندارند و فلسطین، کشورشان نیست و عاریتی به این سرزمین آمده‌اند.

وی عنوان کرد:تجهیزات نظامی و بومی و داخلی ایران و تجربیات ارزشمند نیروهای مسلح ما و سرزمین غنی و پشتیبانی جبهه مقاومت در منطقه و ملتی وفادار و گوش به فرمان رهبری و این همه نیروی شهات طلب و مومن وانقلابی و ولایی همپی نسبت به دفاع از کشور آماده هستند.

مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی بیان کرد:در این کشور اسلامی که خبری از تخت پادشاهی نیست و کسی در غم از دست دادن تخت نیست مردی در راس این نظام است که تاج و تختی ندارد اما ایمان و شجاعت و قوت قلب و توکل عمیقی و هوش سرشار و ذکاوت ذاتی دارد و عنایت الهی که پشتیبان اوست.

وی تصریح کرد:ایران اسلامی در بیش از ۴۴ سال هرگز یک شکست را تجربه نکرده و این بار هم کافی است که به خودمان مطمئن باشیم که با عنایت خدا از این معرکه نیز با سرافرازی خارج می‌شویم، این حمله محدودی که رژیم صهیونی ادعا کرده حاکی از ضربات سنگین نیست؛ برای چنین رژیمی طبیعی است که بیش از یک سال بر فرق سرش بکویند و او نیز باید عکس العمل نشان دهد همان طور که دیشب واکنش انجام داد.

آیت الله رشاد خاطرنشان کرد:اسرائیل واکنش نشان داد چون می داند ما فعال هستیم، جبهه مقاومت به اسرائیل حمله کرد اما همان حمله هم دفاعی بود، چون سرزمینشان اشغال شده و حق دارند سرزمین خود را از اسرئیلی‌های غاصب و جلاد و دجال پس بگیرند.

وی تاکید کرد:هرگز نه آنها باید خوشحال باشند نه به تصور خودشان باید جرات کنند که به ایران حمله کنند، مردم تهران همان لحظات که پدافند فعال شد به پشت بام ها رفته بودند و این شجاعت مردم ایران است برخلاف رژیم صهیونی که موقع حمله در پناهگاهها می روند .