آیین معارفه مدير برنامه‌ریزی و ارزشیابی پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صبح امروز شنبه مورخ ۲۱ مهر ماه جاری آیین معارفه مدیر برنامه‌ریزی و ارزشیابی پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه با حضور ریاست مکرم، معاون امور پژوهشی و آموزشی، معاون اداری مالی و توسعه منابع، روسای پژوهشکده‌ ها، رییس حوزه ریاست و دیگر مدیران ارشد پژوهشگاه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی اکبر رشاد طی حکمی آقای سیدمحمد عظیمی، را به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و ارزشیابی پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه معرفی کرد.

در بخشی از حکم ایشان و ازجمله وظایف مهم مديریت برنامه‌ریزی و ارزشیابی پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه آمده است:

۱. پیگیری مجدانه، روشمند و زمانمند تحقق تصمیمات و تدابیر کارگزوه ارزیابي و ارتقاء واحدها، گروه‌ها و مجلات علمی و ارائه‌ی گزارش پیشرفت آنها و پیشنهاد اصلاح و روزآمدسازي آنها در صورت لزوم.
۲. اخذ، كارشناسي و تجميع برنامه‌های اعضا، واحدها، گروه‌ها و مجلات علمي و تهیه‌ی برنامه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت علمی، با همکاري بخش‌های مربوط، و راهنمایی معاون محترم امور پژوهشی و آموزشی.

۳. تنظیم پیش‌نویس آئين‌نامه‌ها، شيوه‌نامه‌ها و نمون‌برگ‌هاي مرتبط با اعضاي هيأت علمي و پژوهشگران و محققان.
۴. کارشناسي و پشتیباني از واحدها، گروه‌ها و مجلات علمی در زمینه‌ی مسئله‌یابی، مخاطب‌شناسی، اولویت‌گزینی، اثرگستری.
۵. مطالعه‌ و برنامه‌ریزی مستمر و مؤثّر جهت اصلاح و ارتقای فرايندها و روش‌های پژوهش‌هاي واحدها، گروه‌ها و اعضای هیات علمی.
۶. تدبیر و برنامه‌ریزی برای شتاب‌دهی و تنوع‌بخشی به بروندادهای طرح‌ها و فعالیت‌های علمی واحدهای پژوهشگاه.

۷. برنامه‌ریزی و جهتدهي تحقیقات به سمت بهره‌برداري از شیوه‌های مطالعات گروهی، چندرشته‌ای، میان‌رشته‌ای و فرارشته‌ای در پژوهشگاه.
۸. طراحی نظام ارزشیابی و کارکردسنجي اعضا، مدیران، گروهها و واحدها، بر اساس شاخص‌های کیفی اثرگذار و ارزشی خاص پژوهشگاه (دانشمندي، اندیشمندي و دغدغه‌مندي انقلابي) و نظارت بر حسن اجرای آن و ارائه‌ی گزارش به مراجع ذی‌ربط.
۹. آماده‌سازي و ارائه‌ی كليه‌ی گزارش‌های پیشرفت پژوهش‌ها به مراجع ذی‌ربط داخل پژوهشگاه و مراجع کشوری.

۱۰. برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های رسمی تحصیلات تکمیلی.
۱۱. طراحی دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی ویژه‌ی اعضای هیأت علمی به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی.
۱۲. طراحی دوره‌ها و کارگاه‌های علمی و رویدادهای پژوهشیِ خلاقانه و موثر اعضای هیأت علمی برای مخاطبان بیرونی.
۱۳. پاسخگويي به مراجعات اعضاي هيات علمي، پژوهشگران و محققان و برقراري ارتباط مستمر با مديران گروهها و كارشناسان پژوهشكده‌ها و ساير بخشهاي ذی‌ربط جهت تسريع در فرآيند امور.

۱۴. صیانت از شأن اعضای هیأت علمی از طریق طراحی و تعبیه‌ی «نظام رتبه‌بندی اعضاء، و اعمال آن پس از تصویب.
۱۵. بررسی فعالیتها و شیوه‌های کارآمد و نوآورانه‌ی پژوهشی دانشگاه‌ها و سایر پژوهشگاه‌های داخلی و بین‌المللی جهت بهره‌گیری از تجارب آنها. در پژوهشگاه.
۱۶. گردآوري و ارائه‌ی منظم گزارش عملکرد فصلانه مدیریت، و ششماهه‌ی اعضا، واحدها، گروه‌ها و مجلات علمي به معاون امور پژوهشی و آموزشی، جهت طرح در مراجع مربوط و ارسال به مبادي امور و رسانه‌ها.
۱۷. انجام ساير امور ارجاعي از سوي معاون امور پژوهشی و آموزشی و شوراهای مرجع پژوهشگاه.

آیت‌الله رشاد در پایان افزودند: امید‌ می‌برم‌ در‌سایه‌ی الطاف ایزدمنان و در ظل توجهات حضرت صاحب الزمان عج و با تدبیر و تلاش توأم با اخلاص جناب‌عالی و راهنمايي معاون امور پژوهشی و آموزشی و مساعدت ديگر همكاران، در ایفای وظائف محوله، موفق باشید.
فرصت را مغتنم شمرده، از مساعی و مساعدت های جناب آقای دکتر محسن ردادی طی دوره‌ی تصدي این مدیریت تشکر می‌کنم.