وعده صادق ۲ عصای موسی در عبور از موج‌ها و گرداب‌ها

وعده صادق ۲ عصای موسی در عبور از موج‌ها و گرداب‌ها

نوشتاری از دکتر محمدرضا سنگری مدیر گروه علمی ادبیات اندیشه پژوهشگاه

و کُلاً وعدالله الحُسنی و الله بما تعملون خبیر (۱۰ سوره حدید)

همه وعده های الهی نیک و زیباست و خداوند به آنچه می‌کنید آگاه است.

وعده‌ی خدا حق است و تردید ناپذیر و وعده‌های مومنانه نیز.

مومنان بر وعده و میثاق و پیمان خویش، مومنانه و مجاهدانه پای می‌فشارند و اراده‌های استوار و سترگشان را خوف و خطر، تهدید و ارعاب و ارهاب در هم نمی‌شکند. مومنان به نصرت الهی یقین دارند و باورمندانه و شوقمندانه در هنگامه‌های هول و بزنگاه‌های دشوار زمزمه می‌کنند: اِن الله یُدافع عن الذین آمنوا. (۳۸ سوره حج)

مومنان لبیک گویان به این دعوت الهی هستند که ان تنصروالله ینصرکُم و یُثبت اقدامکم (۷ سوره محمد) و ان ینصرکم الله فلاغالب لکُم (۱۶۰ سوره آل عمران)

وعده صادق ۲، طوفان الاقصای سوم بود و آیت و آیینه صلابت، صداقت و صراحت. وعده صادق ۲، نماد ترهبون به عدوالله بود و نشانه روشن اینکه عاشوراباوران و رهپویان راه حسین، در دوراهه‌ی ذلّت و عزّت، عزّت را برمی‌گزینند و هم‌صدا با حنجره‌ی تشنه و حق‌گوی حسین می‌گویند الا و ان الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنین بین الذله و السّله و هیهات منّا الذّله. آگاه باشید که ناپاک زاده فرزند ناپاک‌زاده ما را میان دو امر قرار داده است میان شمشیر و ذلت و هیهات که ما تن به ذلت بدهیم.

حرامزادگان هزاره‌ی سوم و ناپاک زادگان عاشورای قرن پانزدهم با همان شیوه عبیداللهی و آل مروانی و اموی به میدان آمده‌اند و ما با همان زبان زینبی‌ می‌گوییم یا یزید فَکِد کیدک و ناصِب جَهدَک فولله لا تَمحونَ ذکرنا ولا ولا تُمیتَ وحیا. ای یزید هر نیرنگ و تزویری داری به کارگیر و هر کاری که از تو ساخته است، کوتاهی نکن اما بدان به خدا سوگند نام و یاد ماست که می‌ماند و صدای منتشر وحی است که فراگیرخواهد شد.

وعده صادق یعنی ابرهای تار دلگیر و آسمان‌گیر، کنار خواهند رفت و خورشید حقیقت به میهمانی چشمان منتظر خواهد آمد. وعده صادق یعنی اثبات تار عنکبوت بودن قدرت فرعونی صهیون و شکست پذیر بودن هیمنه‌ی دروغین استکبار.

وعده صادق ۲ کشتی نوح امت ما در گذار از تلاطم و آشوب طوفان، عصای موسی در عبور از موج‌ها و گرداب‌ها، اعجاز مسیحایی در آرامش و شفابخشی قلب‌های داغدار غزه و لبنان و سفیر محمدی و علوی به خیبر نشینان حیفا و تل‌آویو و واشنگتن بود. وعده صادق ۲ همان عملیات فتح المبین بود، همان عملیات بیت المقدس، همان عملیات خیبر و به دیگر زبان امتداد هشت سال دفاع مقدس و امتداد جنگ سی و سه روزه و شش روزه حزب الله بود. ماشه‌های وعده صادق ۲ را انگشت شهیدان فشردند. دویست موشک را شهیدان هدایت کردند و اگر ما را گوشی از جنس ملکوت بود صدای تکبیر شهیدان را می‌توانستیم شنید.

وعده صادق ۲ پایان وعده‌های مومنانه و مجاهدانه نیست وعده‌های صادق دیگر در راهند. این راه تا فروریزی همه کاخ‌ها و گنبدهای ظلم و تباهی ادامه خواهد یافت. امتداد این راه به راست‌ترین وعده‌ی تاریخ پیوند خواهد خورد. آمدن سواری که نگاه و آغوش باز همه منتظران به جاده آمدنش دوخته و گشوده شده است. صدای پای اسب او را در هر انفجار موشک وعده صادق می‌توانستیم احساس و ادراک کنیم. خوب گوش بسپارید. صدای شیهه اسبی آشنا می‌آید. صدا از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر است. الیس الصبح بقریب؟