نشست هم افزایی هسته‌ها و شرکت‌های استارت آپی مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جلسه هسته‌ها و شرکت‌های استارت‌اپی مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، سه شنبه ۹ اسفندماه سال جاری در سالن جلسات پژوهشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه آقایان دکتر مهدی رحیمی (رییس مرکز رشد و نوآوری)، دکتر صادق حیدری نیا (مدیر مسؤول انتشارات نگارستان اندیشه)، دکتر حامد کاظم زاده (دکترای خاورشناسی از دانشگاه ورشو و پست دکترای از دانشگاه اتاوا و هم‌اکنون به عنوان استاد مدعو در دانشگاه تهران مشغول به تدریس)، دکتر محمدمهدی قائمی‌نیا (دکتری و پسادکتری رشته سیاست‌گذاری تکنولوژی و نوآوری از دانشگاه صنعتی دلفت هلند)، دکتر حیدری، آقای سجاد محمودی مدیر شرکت میراث گیم استرالیا و مدیران دیگر شرکت‌های استارت‌آپی حاضر در مرکز رشد و نواوری حضور داشتند.

جلسه با محوریت آشنایی بیشتر شرکت‌ها از همدیگر و هم‌افزایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌ها انجام گرفت. در این جلسه تلاش شد تا با معرفی هریک از شرکت‌ها و اعضای ان به بازار هدف شرکت‌ها و کالا و خدماتی که قصد دارند تولید نمایند اگاهی و اطلاعی در مجموعه شرکت‌ها شکل یابد.

ضمن این تلاش، با طرح بحث نمودن دکتر رحیمی اعضا کوشیدند تا با ارزیابی و بررسی سیاست‌‌های کلان مرکز رشد و نوآوری و امکاناتی که از طریق مرکز فراروی شرکت‌ها و اعضا می‌تواند قرار گیرد، به پیشبرد اهداف مرکز کمک نمایند. در بخشی از جلسه دکتر حیدری به بررسی چالش‌های پیش روی شرکت‌ها و نحوه‌ تسهیل‌گری موجود در کشور پرداخت.

دکتر قائمی‌نیا نیز برحسب تجربیات خود چند نمونه ازین چالش‌ها و ناهماهنگی‌های ساختاری را مد نظر قرار داد. دیگر دوستان حاضر در جلسه نیز به زعم خود موارد احصا شده را بررسی و مورد نقد قرار دادند و نکاتی چند بدان افزودند.
در پایان آقای دکتر رحیمی با جمع‌بندی مباحث و نشان دادن اهمیت و ضرورت تشکیل این دست جلسات و تشکر دوستان حاضر جلسه را خاتمه دادند.