دکتر محمود حکمت‌نیا پژوهشگر برتر کشور شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نقل از خبرنگار خبرگزاری مهر، بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده با حضور دکتر محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی خیرالدین معاون فناوری و پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم روز پنجشنبه مورخ ۲۴ آذرماه جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم از فناوران در پنج بخش “فناور برتر دانشگاهی”، “فناور برتر پارکی (مستقر در پارک‌های علم و فناوری)”، “فناور برتر مرکز رشدی (مستقر در مراکز رشد)”، “فناور برتر دانشجویی” و “فناور برتر دستگاهی (فناوران دستگاه‌های دیگر)” تقدیر شد و پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم و دستگاه‌های دیگر، نشریات برگزیده و انجمن علمی برگزیده نیز معرفی شدند.

همچنین ضمن معرفی برترین اعضای هیات علمی در ارتباط با صنعت، استانداران برتر حامی فناوری، استانداران و رؤسای دانشگاه‌های حامی پژوهش و فناوری نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در همین راستا دکتر محمود حکمت‌نیا عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در رشته حقوق خصوصی به عنوان یکی از برترین پژوهشگران کشور معرفی و از ایشان تقدیر شد.

دکتر محمود حکمت‌نیا استاد گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام‌های اسلامی با حوزه تمحض مالکیت فکری و فلسفه حقوق متولد ۱۳۴۲ در ابرکوه است. وی دانش آموخته حقوق خصوصی در مقطع دکتری از دانشگاه تربیت مدرس بوده و همچنین درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه را نیز پشت سر گذاشته است.

از حکمت‌نیا مقالات و تالیفات زیادی به زیور طبع آراسته شده که می‌توان به عناوینی همچون: مبانی مالکیت فکری؛ فلسفه حقوق خانواده، فلسفه نظام حقوق زن، آزادی بیان، حقوق زن و خانواده، اصول نظام مالکیت فکری، مبانی نظام مالکیت فکری و … اشاره کرد.