عبدالکریم بهجت پور دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صبح امروز دوشنبه مورخ ۳ مردادماه جاری، در جلسه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره که با حضور آیت‌الله علی اکبر رشاد در سالن جلسات پژوهشگاه برگزار شد، از خدمات ارزشمندجناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر سابق این هیات قدردانی گردید.

همچنین آیت‌الله رشاد طی حکمی جناب حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور را به عنوان قائم‌مقام و دبیر جدید هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره معرفی نمود.

متن حکم ایشان به شرح زیر است:

استاد محترم جناب حجت الإسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ـ ما زال موفقاً.

 سلام‌علیکم

نظر به صلاحیتهای علمی و مدیریتی حضرت مستطاب عالی، بموجب این حکم بمدت سه سال، به عنوان « قائم­مقام رییس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره » و « مسؤول دبیرخانه‌ی هیات » منصوب می‌شوید.

اهم وظایف جناب عالی عبارتند از:

یک) تنظیم برنامه‌ی سالانه‌ی هیات حمایت از کرسی‌ها با همکاری رؤسای شوراهای تخصصی کرسیهای علمی، و ارائه‌ی بموقع آن جهت تصویب در مجمع هیات.

دو) اتخاذ تدابیر اجرایی لازم برای تحقق اهداف، وظائف و برنامه‌های مصوب .

سه) ارائه‌ی جدول سالانه، تنظیم دستور و تهیه‌ی پیش‌نویس و دعوت جلسات « مجمع هیات » و « شورای علمی ـ راهبری دبیرخانه » و پیگیری تصمیمات و مصوبات آنها.

چهار) نظارت بر تشکیل منظم و مؤثر جلسات شوراهای تخصصی کرسیها، و ارائه‌ی گزارش متناوب آن به مجمع هیأت حمایت و اخذ مصوبه راجع به تصمیمات عند اللزوم.

پنج) ارزشیابی متناوب پیشرفت امور شوراهای تخصصی و واحدهای دبیرخانه و آسیب‌شناسی و ارائه‌ی راهکارهای مناسب، برای اصلاح و ارتقای فعالیت­ آنها .

شش) تدبیر و تلاش پیوسته در جهت تحقق حمایت‌های علمی، مادی و معنوی صاحب‌نظران برگزارکننده کرسی‌ موفق.

هفت) برقراری ارتباط فعال با نهادها و مجامع علمی در جهت هم‌افزایی و استخدام ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف و وظائف و توسعه­ی فعالیت‌های هیأت حمایت.

هشت) برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم جهت شناسائی فعال نظریه‌ها و نوآوریها و جلب نظر صاحب نظران واجد صلاحیت در داخل و خارج کشور برای برگزاری کرسی علمی .

نــه) تدبیر و تلاش لازم برای اعتبارافزایی حقوقی هیأت و ارتقای نقش کرسی‌های علمی، در فرایند تولید علم و توسعه­ی نظریه­پردازی و نوآوری در قلمرو حوزه­های موضوعی مربوط.

ده) برنامه‌ریزی و پیگیری اجرایی انعکاس مناسب، موثر و فرهنگ‌ساز فعالیت‌های هیات حمایت، از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی، و بازخوردسنجی فعالیتهای هیات.

یازده) تنظیم و ارائه‌ی متناوب گزارش پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌ها به شورای عالی، مجمع هیات و تدوین کارنامه‌ی سالانه و ادواری جهت انعکاس به مبادی ذی‌ربط و ذی‌دخل کشور.

با توجه به گذشت دوره‌ای ممتد از تاسیس و فعالیت هیات و ضرورت تحول و ارتقاء آن، شایسته است با بهره‌برداری از پیش‌نویس تهیه شده و مشورت با رؤسای شوراهای تخصصی و نیز همکاران دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر صاحب نظران، طرح تحول و ارتقاء هیات را تهیه و جهت طی تشریفات و تصویب آن آماده فرمایید.

فرصت را مغتنم شمرده از خدمات ارزشمند جناب حجت الإسلام والمسلمین خسروپناه (حفظه الله و وفقه لمرضاته) در دوره‌ی تصدی قائم‌مقامی و مسؤولیّت دبیرخانه‌ی هیات صمیمانه‌ قدرشناسی می‌کنم .

وَفِّقنا اللهم لِما تُحبُّ و تَرضی، و لا تجعلنا مِن‌ الّذین یَحسَبون أنّهم یُحسِنون صُنعاً، واهدِنا إلی‌السّداد، فأنّک خیرُ موفِقٍ و هاد.