دیدار مدیران فدراسیون جهانی خوجه شیعه اثنا عشری با رییس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیر کل آموزش اسلامی فدراسیون جهانی خوجه شیعه اثنا عشری و هیات همراه صبح امروز با حضور در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفترق م با حجت الاسلام محمد عرب صالحی دیدار و گفتگو کردند.

دکتر شیخ علی دینا مدیر کل آموزش اسلامی فدراسیون جهانی خوجه شیعه اثنا عشری به همراه سید شبر مدیر سایق فدراسیون و حجت الاسلام محمدرضا دودهیا مدیر دفتر فدراسیون در قم با حجت الاسلام دکتر عرب صالحی رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی دیدار کردند.

در این دیدار  دکتر دینا پس از ابلاغ سلام رئیس فدراسیون و تقدیم نامه کتبی وی خطاب به دکتر عرب صالحی مراتب تشکر فدراسیون از حمایت های فکری پژوهشگاه و ریاست پژوهشکده بویژه در بخش پاسخ به شبهات که بسیار مورد استقبال فدراسیون مستقر در انگلستان و تانزانیا قرار گرفته را ابلاغ نمود.

دکتر دینا سپس شبهات جدیدی که برای فدراسیون در حوزه هرمنوتیک، حجاب، احکام زنان، تاریخمندی دین و قرآن و آموزه های اسلام مطرح شده را متذکر و درخواست کمک فکری و پاسخ های علمی از سوی پژوهشگاه را مطرح نمود.

در ادامه ریاست پژوهشکده حکمت و دین پژوهی ضمن عرض خیر مقدم به جناب دکتر دینا  و هیات همراه و تقاضای ابلاغ سلام به رئیس فدراسیون جناب حجت الاسلام شیخ صفدر جعفر، از بذل محبت  فدراسیون به پژوهشگاه تشکر کرده و سئوالات ایشان را پاسخ داده و در خصوص برخی از شبهات کتاب های جدید پژوهشگاه را معرفی نموده و هیات محترم را به تعدادی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه ارجاع دادند.

دکتر عرب صالحی آمادگی پژوهشگاه را در زمینه پاسخگویی به شبهات نوپدید مجددا متذکر شدند و مقرر شد جلسات در این زمینه در آینده ادامه یابد. این دومین دیداری است که در این راستا تا کنون انجام شده است؛ یادآوری می شود محل استقرار این فدراسیون در انگلستان و شیعیان وابسته به این فدراسیون بیشتردر انگلیس و تانزانیا و بعضا دیگر نقاط جهان ساکن هستند و در آن کشورها بصورت یک اقلیت منسجم و بسیار فعال ظهور دارند.

فعالیت های روشنفکری مسلمان سکولار در دهه اخیر در بین اعضای این فدراسیون هم بشدت رواج پیدا کرده و مسئولان بزرگوار و مجاهد فدراسیون را بر آن داشته که برای اخذ پاسخ ها به قم و مراکز پژوهشی قم  و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه کنند.