روز قدس روز فریاد علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حاکمان سازشکار عرب

فریاد یکپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی روز قدس ثابت می‌کند که امت اسلا‌می سکوت و سازش حاکمان مستبد و پیرو استکبار را تحمل نمی‌کنند.

روز قدس روز فریاد علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حاکمان سازشکار عرب

نوشتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه

«غازی خورشید» در کتاب خود «تروریسم صهیونیستی در فلسطین اشغالی» در مورد تنها یکی از جنایتهای رژیم صهیونیستی در قتل‌عام موسوم به صبرا و شتیلا می‌نویسد:

قتل‌عام در صبرا و شتیلا را می‌توان یکی از سیاه‌ترین نقاط تاریخ رژیم_صهیونیستی دانست. جنایتکاران صهیونیستی از عصر روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ با محاصره کامل اردوگاه صبرا و شتیلا به آن یورش برده تا صبح روز شنبه به فجیع‌ترین شکل به جنایت‌های خود در این اردوگاه ادامه دادند… قتل‌عام فلسطینی‌ها به این ترتیب آغاز شد و حتی در شب نیز با روشن کردن محوطه اردوگاه توسط اسرائیلی‌ها ادامه داشت…

او سپس در تشریح برخی از صحنه های این جنایت فجیع می‌نویسد:

در خیابانی جسد ۵ زن و چند کودک روی تلی از خاک افتاده بود … از جمله یک زن که مثله شده بود و در کنارش سر بریده دخترکی با نگاهی خشمگینانه به قاتلانش دیده می‌شد… زن جوانی را دیدم در حالی که کودک شیرخواره خود را در آغوش گرفته، گلوله‌ها از بدنش عبور کرده و در بدن کودک شیرخوار او نشسته بود… مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله ژنرال آموس یارون فرمانده این نیروها در لبنان، بر بالای بام ساختمانی ۷ طبقه در ۲۰۰ متری اردوگاه مستقر شده و از نزدیک بر این فاجعه نظارت می‌کردند… آریل شارون که در آن زمان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود و بعدها به قَصّاب صبرا و شتیلا معروف شد، دستور مستقیم این حمله را داده بود…

این تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال ۷۰ ساله فلسطین است. بیش از ۷۰ سال از تشکیل دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین می‌گذرد ۷۰ سال جنایت و خون، ۷۰ سال وحشی‌گری، ۷۰ سال قتل عام زنان و کودکان بی‌گناه، ۷۰ سال حبس و شکنجه جوانان فلسطینی و… حاصل شکل‌گیری نامشروع این دولت است. بیش از ۷۰ سال است که غاصبان صهیونیست در پناه حمایت استکبار جهانی، ملت مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره ساخته و آنان را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خویش محروم نموده‌اند. ۷۰ سال است که طراحان هولوکاست با طرح ادعایی اثبات نشده و مظلوم‌نمایی ابلهانه، تاوان محرومیت‌های ادعایی ناشی از جنگ و اختلا‌ف میان قدرت‌های سرمایه‌داری با فاشیسم و نازیسم و کمونیسم را از ملت بی‌گناه فلسطین طلب می‌کنند. بیش از ۷۰ سال است که مدعیان دموکراسی و دفاع از حقوق بشر در برابر نقض آشکار حقوق انسان‌ها و آوارگی، شکنجه و قتل عام مردان و زنان فلسطینی سکوت نموده‌اند و از واگذاری سرنوشت مردم فلسطین به دست ایشان هراس دارند. بیش از ۷۰ سال است که گوش حاکمان بی‌درد عرب در برابر ضجه و ناله کودکان آواره فلسطینی سنگین شده است. هرچند برای حاکمان مرفه و ریاست‌طلب کشورهای عربی ظلم و ستم غاصبان صهیونیست علیه ملت مسلمان و زجرکشیده فلسطین چندان به چشم نیاید اما تداوم این درد و رنج برای ملت‌های اسلا‌می، دیگر قابل تحمل نیست.

روز جهانی قدس روز فریاد ملت‌های مسلمان علیه ظلم و بیداد سران استکبار و صهیونیسم است. فریاد یکپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی این روز ثابت می‌کند که امت اسلا‌می سکوت و سازش حاکمان مستبد و پیرو استکبار را تحمل نمی‌کنند و دیگر حاضر نیستند برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و پاکسازی سرزمین‌های اسلا‌می از متجاوزان اشغالگر منتظر عکس‌العمل حاکمان سازشکار خود بمانند.