فلسفه داستانِ داستان اثر احمد شاکری نامزد جایزه جلال شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سیزدهمین دوره از جایزه ادبی جلال آل احمد پاییز امسال برگزار می‌شود.

جایزه جلال آل احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده و از سال ۱۳۸۷ تا کنون این مراسم بدون وقفه برگزار شده است.

امسال نیز اثر «فلسفه داستان داستان» به قلم احمد شاکری عضو هیات علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه در این رویداد به عنوان نامزد بخش نقد ادبی حضور دارد.

کتاب «فلسفه داستان داستان» در ذیل فلسفه داستان می‌گنجد که به چیستی، مولفه‌ها و خصوصیت‌های داستان می‌پردازد. نگارش این کتاب بیش از دو سال زمان برده و این کتاب به اینکه فلسفه داستان چیست نمی‌پردازد بلکه به جنبه‌های خاص داستان‌گویی از هر داستان اشاره می‌کند.

هر داستانی واجد لایه‌هایی مثل شخصیت، پیرنگ و داستان است که این کتاب به جنبه داستانی در هر داستان و رمان کوتاهی می‌پردازد.

کتاب «فلسفه داستان داستان» چیزی حدود ۹۰۰ صفحه بوده و تازه‌ترین اثری است که از احمد شاکری در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.

تاکنون آثار متعددی از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش‌های مختلف این جشنواره ادبی حضورداشته و همچنین در دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد کتاب «مانایی و میرایی» اثر احمد شاکری برگزیده بخش نقد ادبی این جشنواره شد.

سیزدهمین دوره از جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور بیش از صد عنوان کتاب در بخش‌های مختلف همچون نقد ادبی، داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و مستندنگاری، پاییز امسال برگزار خواهد شد.