آثار استاد موسویان؛ مرجع کامل برای رشته اقتصاد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه، دوشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: همه چیز دست به دست هم داد تا این سید موسوی در روز میلاد جد بزرگوارشان در حرم عمه‌ی بزرگوارشان مدفون شوند. برای بنده خیلی سخت است صحبت کردن راجع به ایشان. کسی که از ابتدای جوانی در سال ۶۲ خدمتشان بودم.

وی با اشاره به شخصیت والای علمی و اخلاقی این مرحوم فقید گفت: وی چهره انقلابی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و از یاران آیت الله مدنی بوده است و همچنین برادر وی از فرماندهان گردان عاشورا بوده که در جنگ تحمیلی به شهادت نائل شده اند.

وی ابراز داشت: آیت الله موسوی اردبیلی، شاگردان نمونه را از مدارس برای تربیت متخصص در اقتصاد انتخاب کرده بود که استاد موسویان یکی از آنها بود و وی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در موضوع پس انداز و سرمایه گذاری اسلامی تدوین کرده بود و این پایان نامه سرآغازی برای ورود تخصصی وی به عرصه اقتصاد اسلامی شد.

وی با اشاره به آثار و تألیفات ارزنده استاد موسویان در علم اقتصاد اسلامی اظهار داشت: کتاب بانکداری اسلامی او، منبع درسی مقطع کارشنارسی ارشد و دکتری است و همچنین این مرحوم در سال‌های اخیر در حال تدوین کتابی در بازارهای مالی بوده است و ایده های نوینی در آثار خود ارائه داده و این مرجع جامع و کاملی برای رشته اقتصاد است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی این مرحوم فقید را صاحب نظر در علوم اقتصاد اسلامی توصیف کرد و گفت: هر فردی که ابهام و شبه در نظام بانکی، مالی و اقتصادی کشور داشته از ایده ها و نظریات این استاد استفاده می کرد.

وی بیان کرد: تولید علوم بومی اقتصادی و اسلامی ساز علوم انسانی و اقتصادی کشور تنها با تربیت متخصصان دانشگاهی و حوزوی مسیر خواهد شد.نم بنده در این غم بزرگ شریک و سوگوار هستم.