گام دوم انقلاب، همکاری دوم پژوهشگاه و دانشگاه

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی از سه اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی، عصر امروز چهارشنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری با حضور آقایان مجتبی توانگر رییس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی و سید سیدغلامرضا حسینی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

نخستین کتاب در این مراسم «ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران» نوشته دکتر مسعود عبدالحسین‌پورفرد بود. کتاب «طنز پرمغز» اثر سرکار خانم فاطمه جنتی‌راد پیرامون شعر طنز انقلاب اسلامی و کتاب جایگاه زنان در پیشرفت جامعه نوشته فاطمه محمدی با مطالبی پیرامون پیشینه و مفهوم‌شناسی تعامل زنان در فرایند توسعه، نقش زنان در فرایند توسعه از دیدگاه فمنیسم و اسلام و جایگاه زنان در برنامه‌های پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی دیگر آثار این آیین بودند.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی در این مراسم گفت: همکاری شکل گرفته بین دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجربه موفقی بود و بنا داریم با نهادهای انقلابی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند، همکاری کنیم.

سیدغلامرضا حسینی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم گفت: یکی از هدف‌های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های جبهه انقلاب است و این همکاری دوجانبه تجربه موفقی بود.

حسینی افزود: مدل همکاری بین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز رسانه و نشرعلمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند تعمیم یافته و در شرایط فعلی بازار نشر مدلی موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اقتضائات صنعت چاپ و نشر کتاب می‌توان کنسرسیومی از سازمان‌های تولید محتوا، ناشر و توزیع کننده کتاب ایجاد کرد؛ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان تولید کننده محتوا و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت چاپ و توزیع کتاب می‌توانند همکاری موفقی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان سخنان خود اعلام کرد: همکاری بعدی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.