جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر با حضور اندیشمندان و فرهیختگان عصر پنج شنبه ۲۲ فروردین ماه در قم برگزار شد.
محمد جواد توکلی دبیر دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر، عصر پنج شنبه در این مراسم که در قم برگزار شد، به شخصیت علمی شهید صدر اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص شهید صدر کم کاری هایی زیادی هم در دانشگاه و هم در حوزه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: شهید صدر پدر اقتصاد اسلامی است و در این زمینه نظریات مختلفی دارد.
توکلی افزود: مورخان و اندیشمندان اقتصادی همواره بر روی توانایی و نبوغ شهید صدر تاکید کرده اند که نشان از جایگاه ایشان در اقتصاد اسلامی است.
وی ادامه داد: نام شهید صدر باید همواره زنده باشد و همین مهم یکی از اهداف برگزاری دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر است.
دبیر دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر تصریح کرد: اولین دوره این جایزه در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و امروز هم دومین جایزه شهید صدر اهدا می شود.
وی افزود: بر اساس بررسی هیئت داوران دومین جایزه به حجت الاسلام موسویان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اهدا می شود که دارای تحقیقات و تالیفات گسترده ای در زمینه اقتصاد اسلامی است.
توکلی بیان داشت: تاکنون ۳۷ کتاب ، ۱۴۹ مقاله و بیش از ۶۰ مقاله در مجلات تخصصی از ایشان منتشر شده است.
وی افزود: علاوه بر این ۲۷ جایزه علمی نیز تاکنون دریافت کرده اند که نشان از توانایی ایشان در این زمینه دارد.