ایزدهی: اشرافی‌گری وجاهت و مشروعیت مسئولان را از بین می‌برد

به گزارش ادره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام سید سجاد ایزدهی عضو هیأت علمی و مدیر گروه سیاست پژوهشگاه در گفت و گو با رسا، انقلاب اسلامی را غلبه اقشار مستضعف بر مستکبران دانست و گفت: منطق امام ساده‌زیستی، مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم است که این‌ها به مثابه آرمان‌های انقلاب اسلامی در حدوث و بقا مفروض هستند.

وی ادامه داد: همانطور که وجود جمهوری اسلامی، نفی ظلم، سوء استفاده و اشرافی‌گری است در بقا هم همین منطق وجود دارد و باید بر آن تأکید کرد.

وی مردم انقلابی را از اقشار ضعیف جامعه دانست و اظهار داشت: اگر کارگزاران ساده‌زیست و از فساد و تبعیض دور باشند و بر اساس آرمان‌های امام حرکت کنند و امیرالمؤمنین را الگوی خود قرار دهند  حتی هر چه فشار بر این مملکت بیشتر شود مردم با این حکومت همراهی می‌کنند.

وی دوری از اشرافی‌گری را با تکیه بر دو منطق الزامی عنوان کرد و ابراز داشت: این روش از سویی سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که بر ساده‌زیستی و شفافیت در امور تأکید دارند که کنار گذاشتن این سیره نظام را از مشروعیت خواهد انداخت و هم دوری از سوء استفاده و رانت موجب کار آمدی نظام می‌شود، اگر مردم مسؤولان نظام را با خود همراه و هم مسیر ببینند، پای آرمان‌ها ایستادگی بیشتری خواهند داشت و این هم به پایایی انقلاب و دوام آن کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: منطق اخیر خاص انقلاب اسلامی نیست؛ دوری از آرمان هر انقلابی آن را به بیراهه می کشاند؛ انقلاب اسلامی نیز که دارای آرمان مستضعفان و محرومان است وقتی از آرمان‌های خود دور شود وجاهت مسؤولان خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به خروج مسئولان از آرمان عدالت در نظام اسلامی و بازتاب آن ابراز داشت: مستضعفانی در جهان که چشمشان به دنبال انقلاب اسلامی است با دیدن خروج برخی از مسؤولان از آرمان‌های آن ناامید می‌شوند و دشمنان برای اشرافی‌گرایان دام‌های دنیایی را پهن می‌کند. البته مسؤولان زیادی هستند که همچنان انقلابی و عدالت محور به کار خود ادامه می‌دهند.