آئین رونمایی از رمان باغ مخفی فراوری داستانی کتاب انسان ۲۵۰ ساله برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از رمان باغ مخفی فراوری داستانی کتاب انسان ۲۵۰ ساله به قلم مجید پور ولی کلشتری و ۳۹ اثر جدید دیگر آستان قدس رضوی که در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» گفت: این سوگند به تمام قلم‌ها و آنچه مسطور قلم‌ها باشد، نیست. بلکه خداوند متعال به قلمی سوگند یاد می‌کند که نگارنده حق و نشان توحید باشد و کرامت انسانی را کتابت کند. قلمی ارزشمند است که زمینه ساز رشد و تکامل بشر در راستای شکل دادن جامعه‌ای عدالت محور، ظلم ستیز و قرآنی باشد و قلمی مورد سوگند خداوند است که از مشکلات مردم گره‌گشایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: امروز صیانت از نسل جوان، فرهنگ و علم کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و همه مسئولان به ویژه اهالی فرهنگ و دانش وظیفه مضاعف در این عرصه بر دوش دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی غرب هجمه‌ای گسترده به تمام داشته‌های‌ دینی، فرهنگی و ایرانی ملت ماست، بیان کرد: امروز مرزبانی از تمدن کهن اسلامی و ایرانی و فرهنگ غنی این ملت با قلم، فرهنگ، هنر و ادبیات یک مجاهدت است و باید تمام آحاد جامعه مدنیت ایرانی- اسلامی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: روشنفکر واقعی کسی است که جایگاه و اهمیت تمدن اصیل، غنی و تاریخی کشور خود را می‌داند و با قلم خود پاسدار ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دینی ملت خود است، متأسفانه برخی داعیه داران روشنفکری، دلباخته و واداده به فرهنگ مغرب زمین هستند و داشته‌های عظیم کشور خود را در برابر تمدن غربی هیچ می‌پندارند.­

لازم به ذکر است رمان باغ مخفی(فراوری داستانی کتاب انسان ۲۵۰ ساله) به قلم مجید پور‌‌ ولی کلشتری به طور مشترک توسط گروه ادب و هنر مرکز پژوهش‌های جوان و معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی تولید و منتشر شده است.