مبانی عرفان وحیانی در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بهانه حضور سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قصد داریم تا به معرفی جدیدترین کتاب‌های این انتشارات بپردازیم.

“مبانی عرفان وحیانی” عنوان کتاب گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین ­پژوهی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد رودگر منتشر شد.

در مطلب پشت جلد کتاب “مبانی عرفان وحیانی” آمده‌است:
عرفان وحیانی به معنای عرفان برساخته و برخاسته از متن کتاب و سنت، در مقام ثبوت از ظرفیت والایی برخوردار است که لازم است در مقام اثبات نیز عیان و بیان شود. همچنین منطق حاکم برعرفان وحیانی منطق اکتشاف از منابع وحیانی نه استشهاد به منابع وحیانی است، به این معنا که عرفان وحیانی از طریق مراجعه به نصوص دینی با روش اجتهادی ـ تبیینی کشف و تولید گشته و در تبیین گزارهها و آموزههای عرفانی از رهآورد و بروندادهای عارفان اسلامی استفاده شده است. در تحقیق حاضر مبانی تصدیقی با دو مسئله بنیادین عرفان نظری یعنی توحید وجودی ـ شهودی و انسان کامل معصوم از رهگذر آیات و احادیث و با بهرهگیری از تراث عظیم عرفان اسلامی و در مبانی تحصلی امکان استعدادی حصول کشف و شهود مورد تحلیل و تبیین قرار گرفت. هدف اصلی کتاب نیز تبیین توحید صمدی قرآنی و محوریت انسان کامل(پیامبراعظم(ص) وعترت پاکش(ع))در عالم وجود میباشد.

کتاب ” مبانی عرفان وحیانی ” به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد رودگر برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دوازدهم لغایت بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری عرضه خواهد شد.