نشست مشترک مدیران پژوهشگاه امام صادق(ع) با اعضای پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این نشست ابتدا رییس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی به تبیین ساختار کلی پژوهشگاه پرداخته و توضیحاتی در مورد چهار پژوهشکده و مراکز و واحدهای وابسته و همچنین  ماموریت هر کدام ارایه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرب‌صالحی ضمن طرح مساله تمحض محوری فعالیت‌های علمی اعضا گفت: آثار این طرح در رشد علم و برند شدن اعضا و کسب مرجعیت علمی در رشته‌های مختلف نقش بسزایی داشته است.

دکتر عرب‌صالحی ادامه داد: ما همه در یک جبهه فکری فعالیت می‌کنیم و ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خود مجتهدی است که همچنان مثل امام خمینی(ره) سال ۵۷ انقلابی مانده‌اند.

وی در پایان افزود: مواردی همچون برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی ارزیابی آثار تدوین کتب درسی مورد نیاز سپاه و بسیج انجام تحقیقات قراردادی برپایی کارگاه‌ها و مناظره‌ها چاپ و نشر کتاب و… از زمینه‌های امکان همکاری بین طرفین هستند.

در ادامه این نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین نگارش رییس پژوهشگاه امام صادق(ع) به معرفی اجمالی پژوهشگاه مذکور پرداخت. همچنین در ادامه هریک از مدیران دو پژوهشگاه به تبیین فعالیت‌های علمی و عناوین مهم تحقیقات انجام گرفته و حوزه‌های تمحض گروه خود پرداخته به زمینه‌های همکاری دوسویه اشاره نمودند.

 

نشست مشترک مدیران پژوهشگاه امام صادق(ع) با پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تصمیماتی مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری فی‌مابین در زمینه‌های علمی مشترک به کار خود پایان داد.