کتاب «سال گرگ» بازنمایی می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چهارمین نشست کتابنوش با حضور عزت مطهری چهره شاخص مبارزاتی انقلاب، مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، نویسنده کتاب و نویسنده فیلم سیانور، روز دوشنبه مورخ ۲۲ آذر ماه جاری از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به بازنمایی کتاب “سال گرگ” می‌پردازند.

کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یکبار در این مرکز انجام گیرد.

“سال گرگ”، تازه‌ترین اثر جواد افهمی است که پیشتر، “سوران سرد”را از او خوانده‌ایم. در این کتاب که در چهارمین جشنواره‌ی داستان انقلاب هم مورد تقدیر قرار گرفته است، روایت‌‌گر برهه‌ای حساس از تاریخ پیش از انقلاب است؛ سال ۱۳۵۴ اعلام رسمی تغییر مشی و ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق پس از انتشار جزوه سبز به مارکسیست است. حال رمانی با مضمون این تغییر مشی، منتشر شده که تصویری از تسویه‌های درون سازمانی را نشان می‌دهد و خواننده را در حال و هوای روزهای سال ۵۴ قرار می‌دهد. روزهایی که به بهانه اعتقاد به اسلام، نیروهای مسلمان ترور شده و از داخل سازمان پاکسازی شدند.

رمان “سال گرگ”اثر جواد افهمی آن روزها را روایت کرده و انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده است. افهمی  با قرار دادن شخصیت‌هایی نیمه واقعی و غیر واقعی در این رمان، هم تاریخ را روایت کرده و هم تخیل کرده است تا بتواند به ساحت رمان پای‌بند باشد. توصیفات ریز و جزیی یکی از ویژگی‌های افهمی است که در “سال گرگ”این توصیفات دیده می‌شود و خواننده با آنها، فضای قصه را در ذهن شکل می‌دهد.

 

چهارمین نشست کتابنوش (نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب) با هدف رواج فرهنگ کتابخوانی در بین مخاطبان، همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه جاری از ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز تبادل کتاب، به نشانی: چهار راه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار خواهد گردید.