دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی با علما و طلاب ورامین، پیشوا و پاکدشت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانیچهارشنبه با جمعی از علما و روحانیان شهرهای ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک دیدار کرد در این دیدار که با حضور آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه های علمیه تهران انجام شد. ضمن حضور بر مزار شهیدان گمنام برای حضار به سخنرانی پرداخت.

در ابتدای این دیدار آیت الله رشاد، رییس شورای حوزه های علمیه تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه تهران تعداد طلاب مدارس علمیه این استان را ۱۵ هزار نفر بیان کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آیت الله العظمی نوری همدانی دارای پیشینه درخشانی در هدایت مردم هستند و از بصیرت جهادی برخوردارند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی آیت الله العظمی نوری همدانی افزود: عمده فضلای حوزه در مقاطع تحصیلی خود نزد این مرجع بزرگوار حاضر می شوند و از معارف اسلامی بهره می گیرند.

رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مرجعی هستند که طی نیم قرن در عرصه جهاد و مبارزه و اجتهاد پیش آهنگ بوده اند و این از ویژگی های بارز وی است.

آیت الله رشاد با اشاره به آثار پرمحتوای آیت الله العظمی نوری همدانی اضافه کرد: از جمله اشتغالات ما این بوده که آثار ایشان را مورد مطالعه قرار دهیم و از آن استفاده کافی را ببریم و جمع حاضر که شامل طلاب و علمای حوزه های علمیه این منطقه هستند، قطعا از مباحث ایشان استفاده کرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: آیت الله العظمی نوری همدانی در تمام دوران مبارزه در کنار امام راحل(ره) بوده و با پیروی از خط رهبری، لحظه ای نسبت به پشتیبانی از ولایت فقیه درنگ نکرده است.

وی بیان داشت:در ایام فتنه کسانی بودند که شاید نسبت به این حوادث سکوت کردند اما آیت الله العظمی نوری همدانی سینه را سپر کرده و از ولایت با تمام وجود دفاع کردند.

آیت الله رشاد در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ حوزه در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران بیش از ۱۲۰ حوزه فعال است که در این مراکز ۱۵ هزار طلبه خواهر و برادر و ۱۴۰۰ معلم مشغول به تحصیل هستند

در ادامه دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی درباره ویژگی‌ها و اخلاق طلبگی به سخنرانی پرداختو ضمن تأکید بر انس بیشتر طلاب با نماز شب، قرآن کریم و ادعیه، خواستار تلاش بیشتر برای افزایش بصیرت شد و خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) می‌فرمایند «اگر عالمی نسبت به مسائل روز آگاهی نداشته باشد، عالم نیست.

معظم له همچنین افزود: طلاب باید آگاهی خود را نسبت به مسائل روز افزایش داده و بدانند که در جهان و جامعه اسلامی چه حوادث و رخدادهایی در حال وقوع است.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانیبا اشاره به هجمه سنگین رسانه‌های غربی علیه اسلام و شبهه افکنی آنها در مسائل مختلف، خواستار پاسخ‌گویی به این شبهات از سوی طلاب شدند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروزه شبهات مختلفی در سایت‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌شود که طلاب باید پاسخگوی آنها باشند، البته طلبه زمانی می‌تواند پاسخ‌گوی این مسائل باشد که خود را از نظر علمی تقویت کرده و به مسائل تسلط کافی داشته باشد.

ایشان در ادامه هدف اصلی گروهک‌های تروریستی تکفیری همانند داعش و بوکوحرام را مخدوش کردن چهره اسلام عنوان کرد و یادآور شد: این‌ها می‌خواهند با ایجاد رعب و وحشت چهره رحمانی اسلام را زیر سؤال ببرند.

معظم له تأکید کرد: در این شرایط باید طلاب با تقویت مباحث دینی خود بتوانند چهره واقعی اسلام به ویژه تشیع را به مردم جهان معرفی کنند، همچنین ریشه‌ جریانات سلفی‌ و تکفیری‌ را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

این مرجع تقلید همچنین طلاب را به یادگیری مباحث کلامی، ادبیات، اصول، تفسیر و فقه مقارن توصیه کرد و گفت: شبهات و مسائل مختلف از سوی فرقه‌های انحرافی مطرح می‌شود که باید به آنها پاسخ داد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانیدر بخش دیگری از سخنان خواستار تلاش طلاب در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، نظام، شهدا، امام و رهبری شده و اظهار داشتند: امروز رهبر معظم انقلاب شخصیت مؤثری درجهان بوده و سخنان ایشان مورد پذیرش است.

معظم له تصریح کرد: نامه ارسالی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تأثیرگذاری فراوانی داشت که هنوز هم وجود دارد، به گونه‌ای که هنوز در حال تحلیل آن هستند؛ از این‌رو طلاب نیز باید در مسیر امام راحل و رهبر انقلاب حرکت کنند.

گفتنی است از جمله برنامه های این دیدار حضور بر مزار شهدای گمنام و گلباران و قرائت فاتحه برای ایشان بود.

لازم به ذکر است متن کامل سخنان آیت الله رشاد متعاقباً در این سایت منتشر خواهد شد.

جهت بازدید از گزارش تصویری این دیدار به این آدرس مراجعه کنید: