خون سیدحسن نصرالله رسانه‌ای پرجاذبه و روشنی‌بخش است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی شهادت مظلومانه سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان به همراهی تعداد از یاران و همراهان خود در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه شهر بیروت، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم؛ عضوشورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به ثمرات ارزشمند خون این شهید اشاره کرد و گفت: با این شهادت، سید بزرگوار، رهبر مقاومت و رهبر جوانان مجاهد عرب و مردی که در برابر تجاوز صهیونیست‌ها توانست به پیروزی‌های زیادی دست پیدا کند به آرزوی دیرینه خود رسید. شهادت برای مردان الهی یک هدیه خدایی است و این سرنوشت محتوم الهی و تقدیر خدای متعال نسبت به فردی است که جهاد می‌کند. در نگاه قرآنی اساسا شهید هرگز مرده و پایان‌یافته قلمداد نمی‌شود بلکه نصرالله تازه دارد شروع می‌شود و خونی که از شهید بزرگوار، سیدحسن نصرالله بر زمین ریخت هرگز هدر نخواهد رفت و در کالبد جبهه مقاومت اسلامی جریان جدیدی ایجاد خواهد کرد. 

وی افزود: تجربه تاریخی پرفراز و نشیب مسلمانان در طول بیش از چهارده قرن تاریخ پرافتخار اسلام همواره نشان می‌دهد شهیدان الهام‌بخش بودند و توانستند یک حیات معنوی جدیدی را در جامعه پیرامونی خودشان ایجاد کنند و در راس همه اینها سیدالشهدا(ع) هستند که ما معتقدیم خون آن بزرگوار و یارانشان اسلام را زنده کرد و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت. به نظر بنده همان تعبیری که رهبر معظم انقلاب در پیام اخیرشان داشتند بسیار عمیق و الهام‌بخش است. ساختار مقاومت در حزب الله با شهادت شهید سیدحسن نصرالله آسیب نخواهد دید گرچه شهادت ایشان ضایعه بسیار بزرگی است. در عین حال به روح بلند آن شهید باید تبریک گفت که توانست یک الگو و اسوه تازه‌ای را در دوران ما به همه کسانی که در جبهه مقاومت هستند ارائه دهد. امیدواریم خداوند متعال این شهادت را مایه پیروزی سریع‌تر جبهه مقاومت بر جبهه استکبار و صهیونیست جهانی قرار دهد و یاران باوفای ایشان راه ایشان را مومنانه‌تر و جاهدانه‌تر ادامه دهند.

وی در ادامه به وظیفه حوزویان و دانشگاهیان در شرایط حساس کنونی اشاره کرد و گفت: وظیفه همان است که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند. ما باید هر گونه حمایت و کمکی که می‌توانیم به جبهه مقاومت بکنیم تا این خباثت‌ها متوقف شود و این تکلیف به عنوان یک وظیفه شرعی بر عهده همه است که باید انجام دهیم. در خصوص نخبگان، اصحاب رسانه و اصحاب هنر تبیین این مسئله و ابعادش و آینده‌اش بسیار مهم است. آنچه مهم است این است که نه فقط برای مردم جامعه ما بلکه امت اسلامی باید به خباثت و عمق کینه‌ای که دشمنان اسلام نسبت به ارزش‌های الهی دارند پی ببرند. از مهمترین ارزش‌های الهی حق حیات، حق تعیین سرنوشت، حق آزادی و عدم وابستگی به قدرت‌های بزرگ است و وظیفه ماست که این مسائل را بیش از گذشته تبیین کنیم. 

ذوعلم در پایان یادآور شد: خود این شهادت بهترین تبیین‌کننده است و تعبیری که شهید مطهری مطرح می‌کنند که شهدا شمع محفل بشریتند همچنان مصداق دارد. اینها خودشان روشنی‌بخش خواهند بود و فراتر از هر قدرت رسانه‌ای دیگری، خون شهید یک رسانه بسیار پرجاذبه و موثری خواهد بود که راه را برای پیشروی مستکبرین و سلطه‌گران خواهد بست و امیدواریم پیروزی نهایی را به همه ما نوید دهد.