فراخوان مقالات همایش ملی «مطالعات نظری- دینی علوم زیستی و زیست فناوری»منتشر شد

هسته مطالعات دینی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فراخوان مقالات نخستین همایش ملی«مطالعات نظری- دینی علوم زیستی و  زیست فناوری » را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر ابوالفضل میرزاپور ارمکی دبیر علمی همایش ملی مطالعات نظری-دینی علوم زیستی و زیست فناوری ضمن اعلام این خبر با اشاره به تحولات و پیشرفت های فناورانه در حوزه زیست فناوری و علوم زیستی و اثرگذاری قابل توجه این تحولات بر کیفیت زندگی انسان و همچنین خطرات احتمالی برخی از نوآفرینی های زیستی بر فرآیند های زیستی و محیط زیستی گفت: هدف از برگزاری این همایش مقدمه سازی برای شکل‌گیری ادبیات علمی پیرامون مطالعات نظری و مطالعات دینی در علوم زیستی و زیست فناوری  و هم‌افزایی اندیشمندان، پژوهشگران و نخبگان این حوزه به منظور تسهیل تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ملی در این حوزه است.

دکتر میرزاپور  با اشاره به اینکه این همایش در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران و قم برگزار خواهد شد، درباره فعالیت های دبیر خانه همایش تا کنون گفت: به منظور تبیین ایده و محورهای همایش تا امروز بیش از پنج جلسه هم اندیشی و یک جلسه کمیته علمی به همراه اعضای اصلی کمیته علمی همایش برگزار شده است. وی افزود: مرکز تحقیقات بیو شیمی و بیو فیزیک دانشگاه تهران، دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از همکاران اصلی این همایش ملی در بخش دانشگاه ی هستند.

دبیر علمی همایش از تدوین ۱۱ محور برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ملی مطالعات نظری دینی علوم زیستی و زیست فناوری خبر داد و گفت: ۱. فلسفه ی علوم زیستی بر اساس حکمت اسلامی ۲. الاهیات و زیست فناوری ۳. حقوق و زیست فناوری ۴. اخلاق و زیست فناوری ۵. فقه و زیست فناوری ۶. زیست فناوری و تمدن ۷. زیست فناوری و فرهنگ ۸. زیست فناوری و امنیت ملی ۹. زیست فناوری و اقتصاد ۱۰. زیست فناوری و مدیریت و حکمرانی ۱۱. آینده پژوهی زیست فناوری از محورهای این همایش است.

دکتر میرزاپور با اعلام این که این همایش نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران و قم برگزار می شود اظهار داشت: پژوهشگران داخلی و خارجی می توانند چکیده مقالات خود را تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و همچنین متن کامل مقالات را تا ۳۰ فروردین سال آینده به دبیرخانه این همایش ارسال و برای اطلاع از عناوین کامل محورها و اطلاعات این همایش می توانند به پایگاه رسمی این همایش به آدرس ذیل  مراجعه کنند:

www.inandin.ir/event-biotechnology