زوایای ناپیدای علامه حسن زاده آملی همچنان برای حوزویان و دانشگاهیان شناخته نشده است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر، دبیر علمی همایش ملی فلسفه معنویت با تأکید بر آراء علامه حسن زاده آملی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی گرچه معروف است اما معروف مجهول است، مشهور است اما مشهور مستور است و زوایای ناپیدای این شخصیت همچنان برای حوزویان و دانشگاهیان آنچنان که باید و شاید شناخته نشده است و امید است ساحات شخصیتی این عالم ربانی را به مرور زمان دریافت و درک کنیم.

وی افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مناسبت روز فلسفه برای بزرگداشت مقام فلسفی علامه حسن زاده آملی و در عین حال درباره موضوع مورد نیاز جامعه امروز اسلامی یعنی فلسفه معنویت این همایش را برنامه ریزی کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هدف از این همایش، بزرگداشت مقام فلسفی علامه، تبیین و ترویج فلسفه مضاف، تبیین و تعمیق فلسفه معنویت، معرفی شخصیت علامه حسن زاده آملی به عنوان الگوی معنویت صائب و بررسی آراء ایشان در ساحت معنویت متعالیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رودگر گفت: در این همایش با برخی اساتید حوزوی و دانشگاهی که خود از شاگردان علامه حسن زاده آملی بودند، گفت‌وگوهایی داشتیم. از جمله با ۱۰ استاد در ۱۴ جلسه دیدار داشتیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دریافت مقالاتی در موضوع این همایش گفت: از بین مقالات رسیده، ۱۲ مقاله منتخب داشتیم که ۵ مقاله علمی و پژوهشی است و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) این مقالات را ارزیابی کرده و در فصلنامه انوار معرفت منتشر خواهد نمود.

دبیر علمی همایش بیان داشت: این مقالات در برخی مراکز آموزشی و پژوهشی در قالب کرسی های علمی ارائه شد در عین اینکه این مقالات علاوه بر فصلنامه انوار معرفت در فصلنامه نقد نیز در دو شماره منتشر خواهد شد.