تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، هویت جامعه اسلامی را خدشه دار می کند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که مسئله حجاب و عفاف یکی از مهم ترین مباحث فرهنگی و اجتماعی حال حاضر کشور به شمار می رود، اظهار داشت: وجود فرهنگ عفاف و حجاب و التزام مردم و خانواده ها به آن می‌تواند به عنوان سدّی در برابر تهاجم فرهنگی عمل کند و برای همین طبیعی است که دشمن می کوشد این سد را تخریب کند؛ همان طور که در قضیه اندلس، دشمنان اسلام به آرامی با تضعیف مبانی فرهنگی و اعتقادی مردم مسلمان در جامعه اسلامی ورود کردند و با تغییر لباس و سبک زندگی آن‌ها مبانی دینی مردم را تضعیف نمودند و به تدریج توانستند کار را به جایی برسانند که آثار اسلامی در کشور اندلس از بین رفت و به مرور دچار استحاله شد.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه افزود: امروز نیز دشمنان دقیقاً همین طرح و برنامه را درباره جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند. برداشته شدن این سد می‌تواند راه ورود دشمن را باز کند و آن‌ها می‌توانند بقیه مباحث دیگری که با عنوان ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود را زیر ضربه ببرند و به آن‌ها حمله کنند.

وی همچنین گفت: اگر خدای ناکرده دشمن موفق شود که بتواند از این سد به داخل کشور و جامعه اسلامی نفوذ کند، بی شک می‌تواند آرام آرام اعتقادات مردم را تضعیف کند و به تدریج در سایر مباحث و تمام آموزه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی رخنه کند. در واقع دشمنان به دنبال آن هستند که آموزه‌ها و مباحثی که اساس نظام اسلامی مبتنی بر آنها تحقق یافته را از بین ببرند.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه ادامه داد: باید به این نکته مهم هم توجه داشت که دشمنان امروز از هرگونه هجمه از طریق نظامی به کشور ناامید هستند، چرا که آن‌ها می‌دانند که از این طریق نمی‌توانند بر نظام اسلامی سلطه پیدا کنند و لذا تصمیم گرفتند از طریق فرهنگی ورود کنند. از طرفی مهم‌ترین سدی که در برابر تهاجم آن‌ها در زمینه فرهنگی وجود دارد، مسأله حجاب و عفاف است.

وی بیان داشت: ما باید با تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج حیا در جامعه به مقابله با برنامه ها و توطئه های شوم دشمن بپردازیم و در این زمینه اهل کوتاهی و مماشات نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده افزود: از سویی باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از افرادی که حجاب درستی ندارند یا بدحجاب هستند غرض جدی در مقابل نظام و دین ندارند، چه آن که بسیاری از آن‌ها در مناسبت‌های دینی مختلف حضور دارند حتی گاهی تضرع بسیاری دارند. همان طور که مقام معظم رهبری نیز به درستی اشاره کردند، این ها غالباً اطلاع ندارند که دستگاه‌های جاسوسی دشمن پشت سیاست ضدفرهنگی آن‌ها قرار دارد و لذا باید متوجه شوند که دشمنان با ایجاد انحراف فرهنگی در دختران و زنان جامعه اسلامی در حقیقت به دنبال این هستند که اهداف سوء خود را به پیش ببرند.