تقویت فرهنگ عفاف و حجاب به ارتقا سلامت اجتماعی کمک می کند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام دکتر محمد عابدی عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه در گفتگو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از جمله عوامل بسیار مهمی که به ارتقا سلامت اجتماعی کمک می کند، تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است گفت: تأکید آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) بر عفاف و حجاب به این خاطر است که ما هم افراد و هم جامعه ای سالم و توأم با آرامش روح و روان داشته باشیم.

وی افزود: در واقع حجاب بخشی از ساز و کارهای دین مبین اسلام است برای این که افراد به ویژه زنان در جامعه بتوانند در مباحث خانوادگی و اجتماعی و فردی، شرایط مناسبی داشته باشند و از سویی فعالیت آن ها به عنوان یک شهروند جامعه باعث اختلال در کارکردهای خانواده یا اجتماع نشود.

عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه همچنین گفت: از این رو با نگاهی به آیات مربوط به حجاب متوجه می شویم که این ها فقط دستور و تکلیف نیست بلکه یک ضرورت برای جامعه به شمار می رود که بی توجهی به آن ها قطعاً آسیب ها و عوارض نامطلوب و بلکه خطرناکی به همراه دارد.

وی افزود: در همین راستا باید توجه داشت که جامعه ایمانی در مسیر رشد و تعالی خود الزامات و لوازمی دارد که از آن جمله پایبندی به عفاف و حجاب و حیا و غیرت است و اگر این ها در یک جامعه تضعیف شود، پایه های ایمانی آن سست خواهد شد.

وی بیان داشت: به خصوص اگر می خواهیم که سلامت اجتماعی ارتقا پیدا کرده و شاهد کاهش بسیاری از معضلات و انحرافات اخلاقی و فرهنگی باشیم، یکی از راه هایش بی شک تقویت فرهنگ عفاف و حجاب است و این که بتوانیم این باور را در اذهان مردم و نسل جوان جا بیندازیم که فرهنگ بی حیایی و برهنگی نتیجه ای جز مشکلات و گرفتاری های بیشتر برای بشریت به همراه ندارد.