دکتر عباس زاده در سمت معاونت امور پژوهشی و آموزشی ابقا شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ دکتر مهدی عباس زاده برای مدت سه سال دیگر، به عنوان معاون امور پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه ابقا شد.

با حکم آیت الله علی اکبر رشاد رئیس و موسس پژوهشگاه دکتر مهدی عباس زاده در سمت معاونت امور پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه منصوب شد.

آیت الله رشاد ضمن تأکید بر استمرار و استکمال سیاستها و تدابیر ابلاغی در دو دوره‌ی پیشین و مصوبات شوراهای مرجع در عرصه‌های مربوط به شؤون و وظائف معاونت امور پژوهشی و آموزشی، راهبردها و رویکردهایی را برای دوره جدید انتصاب به شرح زیر ابلاغ نمود:

  1. شتاب ‌بخشیدن به روند ارزیابی و عارضه‌یابی واحدهای علمی (گروهها، مراکز و مجلات) و اعمال مجدانه‌ی نتایج فراچنگ آمده از بررسیها.
  2. اجرای مؤثّر و منظم کارکردسنجی مدیران واحدهای علمی و اعمال نظام متکافئ حقوق و تکالیف درباره‌ی همکاران عزیز.
  3. تدبیر مجدانه برای چابک‌سازی روند و فرایند فعالیت علمی اعضا و فشرده‌سازی بازه‌ی زمانی اجرای طرح‌های علمی بویژه تحقیقات موظفی اعضای هیأت علمی.
  4. راهبردگذاری، برنامه‌ریزی و روش‌گزینی مؤثر و اعمال نظارت مضاعف برای ارتقای کیفی فعالیت‌های علمی و تحقیقات و دستیابی به آثار فاخر و پرارجاع، و فراخور دهه‌ی چهارم حیات نورانی نهاد انقلابی پژوهشگاه.
  5. هدایت مدیران علمی در زمینه‌ی رصد رخدادهای فکری و نقش‌آفرینی گرهگشایانه‌ و کاربردی آنان در عرصه‌ی مسایل خطیر و حساس کشور، با اولویت حوزه‌های معرفتی نوظهور از قبیل علوم‌شناختی، الحاد مدرن، معنویت‌گرایی، نظام‌پردازی، مطالعات نظری و کاربردی فرهنگ، و نیز موضوعات مورد تأکید رهبر فرهمند و فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی(دام ظله الوارف) در سند تاریخی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی.
  6. اهتمام به برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی دانشگاهی و حوزوی، به انگیزه‌ی تربیت نیروی علمی و فکری شایسته و در تراز اهداف و رسالتهای پژوهشگاه.
  7. ورود مؤثر و مجدانه به عرصه‌ی فعالیت‌های فرامرزی و بین‌المللی به همراه تدارک لوازم تحقق این سیاست، بویژه از رهگذر نهادینه‌سازی رویکرد جهانی‌اندیشی در واحدها، و توان‌افزایی و مهارت‌آموزی اعضای محترم.
  8. احیای راهبردهای مورد توجه در سند چشم‌انداز پژوهشگاه و پیگیری تجدید و تحقق این سند مهم سازمانی.