رسانه‌های دشمن با سیاه نمایی، مشکلات را چند برابر بازتاب می‌دهند

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برنامه «عصر انقلاب» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی بایسته‌های جهاد تبیین در مقابله با کلان راهبردهای جنگ شناختی دشمن برای ایجاد شکاف میان مردم و نظام و با حضور دکتر محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه به روی آنتن رفت.

محسن ردادی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ و ایجاد شکاف در جامعه، روی گسل‌های موجود حساب کرده است گفت: دشمن روی گسل‌های موجود می‌ایستد و تلاش می‌کند از طرق مختلف این گسل‌ها را تعمیق کند.

وی با تصریح بر این مسئله که دشمن روی گسل‌های اجتماعی سرمایه گذاری کرده است و تلاش دارد از این طریق ایران را ضعیف کند اظهار کرد: از نام ایران استفاده می‌کنم زیرا معتقد هستم آنها فقط دشمن جمهوری اسلامی نیستند و آنها با موجودیتی به نام ایران مشکل دارند و قصد آنها کندن دندان لقی به نام ایران است تا از نظر خودشان موضوع را ریشه‌ای حل کنند.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از گسل‌های اجتماعی در کشورمان ترسید بیان کرد: نباید تصور کنیم اگر اشکال و ایرادی وجود دارد و فاصله‌ای بین مردم و حکومت است، به معنای پایان است و نمی‌توانیم ضعف‌ها را جبران کنیم. مطمئنا ضعف‌هایی داریم که در گام نخست آن ضعف‌ها را بپذیریم و با این نگاه با مردم مواجه شویم.

وی از اثرگذاری رسانه‌ها بر بخشی از مردم گفت و اشاره کرد: البته گسل‌های اجتماعی نتیجه رسانه نیست زیرا مردم در واقعیت‌ها نیز مسائل و مشکلات را مشاهده می‌کنند اما این رسانه‌ها با سیاه نمایی، مشکلات را چند برابر بازتاب می‌دهند. بنابراین در گام نخست باید ضعف‌ها را پذیرفت تا با مردم همدل شویم و سپس شروع کنیم روی نقاط قوت و اشتراک دست بگذاریم.

ردادی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کسی که علیه جمهوری اسلامی یا اسلام صحبت کرد دشمن است بلکه هر کس بخواهد این مردم را دو پاره کند و وحدت مردم را بر هم بزند و تفرقه ایجاد کند دشمن است. در حقیقت رهبر انقلاب عامل حفظ نظام را وجود وحدت و همدلی بین مردم می‌دانند. بدون تردید اگر همدلی میان مردم از بین برود، پیروزی دشمن خیلی نزدیک و آسان خواهد بود.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بخش مهمی از اغتشاشات اخیر را متکی بر رسانه دانست و عنوان کرد: افراد کف خیابان بر اساس فضاسازی رسانه‌ها به خیابان آمدند و حتی بالاتر از آن، اغتشاشات در رسانه‌ها رقم خورد و در عالم واقع و خیابان‌ها خبر زیادی نبود. اگر رسانه‌های معاند را ملاک قرار می‌دادیم، فکر می‌کردیم مدت زیادی است که جمهوری اسلامی ایران سقوط کرده است.