وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات نظامی تاریخ جهان بود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری، مدیر گروه سیاست پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: درباره عملیات نظامی و غرور آفرین وعده صادق باید چند نکته را بیان کنم، اول اینکه با حمله پهپادی و موشکی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی کلیه معادلاتی که در منطقه خاورمیانه وجود داشت دگرگون و متحول شد و روند و فرایند امور به نفع جبهه مقاومت رقم خورد.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه افزود: نکته دوم اینکه برای اولین بار پس از چندین دهه، رژیم کودک‌کش اسرائیل ضربه‌ای محکم و تحقیر کننده دریافت کرد. واقعیت این است که در چند دهه گذشته و با بزرگ‌نمایی‌های گوناگونی که از سوی رسانه‌ها که غالباً در اختیار قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم است، اینگونه تلقی و جا انداخته بودند که رژیم اسرائیل قدرت نظامی بسیار بالایی دارد و کسی جرئت حمله به آن را ندارد، اما عملیات وعده صادق از سوی سپاهیان ایران اسلامی این پندار‌های پوشالی را درهم شکست و مایه امید و افتخار برای همه مسلمانان، به ویژه باورمندان به جبهه مقاومت شد.

حجت‌الاسلام سیدباقری بیان کرد: از سوی دیگر ظهور و بروز قدرت نظامی، موشکی و پهپادی ایران به اثبات رسید. با آنکه ساعت‌ها قبل کشور‌های منطقه و آمریکا در جریان این عملیات بودند و سامانه‌های پدافندی آمریکا، رژیم اسرائیل، انگلیس، اردن و حتی برخی از کشور‌های عربی آماده مقابله با حمله ایران بودند، با این همه دیدیم و جهانیان دیدند که موشک‌های ایران به هدف رسید و در پایگاه‌های نظامی رژیم کودک‌کش اسرائیل به هدف خودش رسید. این امر نشان دهنده قدرت موشکی ایران و کاربرد فناوری پیچیده و پیشرو در صنایع نظامی ایران است.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه گفت: از دیگر سو ایران با توجه به سابقه و پیشینه تمدنی خودش و التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی، نه بیمارستان‌ها را و نه مراکز غیرنظامی و یا مدارس را، بلکه مراکز نظامی را مورد هجوم قرار داد، که نشان بدهد علیرغم همه رفتار‌های ضد انسانی و ضد اخلاقی اسرائیل، ایران با تکیه بر ارزش‌های الهی و پیشینه تمدنی خودش به ارزش‌های اخلاقی و قوانین جنگ ملتزم است و عملیات «وعده صادق»، اخلاقی‌ترین عملیات نظامی تاریخ جهان بود.