همایش ملی علامه مصباح یزدی فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی برگزار شد

در آستانه نخستین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) و به مناسبت روز جهانی فلسفه، همایش ملی “علامه مصباح یزدی(ره) فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی” سوم آذر ماه توسط گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی و با حضور پرشور اساتید، اندیشمندان، طلاب، دانش پژوهان و اصحاب رسانه به صورت حضوری و مجازی در محل تالار استاد موسویان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این محفل علمی که با همکاری و مشارکت برخی نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار شد، حضرات آیات و حجج‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، عبدالحسین خسروپناه و علی مصباح یزدی  به تبیین برخی آثار و اندیشه‌های علامه مصباح پرداختند و از آن مرحوم بعنوان فیلسوفی صاحب نظر یاد کردند.

رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: علامه مصباح مانند ستاره‌ای در آسمان معرفت و حکمت درخشید و عمر خود را به توسعه معارف الهی پرداخت.

استاد علی مصباح یزدی گفت: برای اداره یک جامعه در تراز اسلام، مساله تعیین کننده، علوم انسانی است که در تنظیم روابط اجتماعی، سیاست گذاری و برنامه ریزی و تامین ارزش های اجتماعی و فردی، باید راهنمای تصمیم گیران و مردم در رفتار فردی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه دبیر علمی همایش گفت: مباحث مطرح شده در این همایش تا اوایل سال آینده در قالب ۷جلد کتاب چاپ و در اختیار شاگردان و علاقمندان به این فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی قرار داده می‌شود.

همچنین  میزگرد تخصصی «علوم اجتماعی اسلامی از منظر علامه مصباح یزدی» با حضور حجج اسلام والمسلمین استاد مجتبی مصباح یزدی، استاد حمید پارسانیا، استاد حسین بستان از دیگر بخش‌های این همایش علمی بود.