دوازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دوازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “‘تاریخ فرهنگ و تمدن ایران از منظر استاد مطهری” توسط اداره تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

دکتر محمد محمودپور سخنران این نشست آنلاین خواهد بود.

آقای محمد محمودپور علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های‌ تهران، فردوسی مشهد، الزهرا و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، به پژوهش مشغول است و آثار گوناگونی درحوزه تاریخ ایران، تاریخ اسلام و تمدن اسلامی تألیف کرده‌است. محمودپور هم اکنون سرپرست شاخه ایران شمالی در بنیاد دائره المعارف اسلامی است و مهمترین کار ایشان پژوهش در حوزه جغرافیای تاریخی و فرهنگی ایران است و ویراستاری دو نشریه علمی پژوهشی در حوزه تاریخ اسلام و تشیع را نیز بر عهده دارد. کتاب وی با عنوان «سایبان آفتاب، بررسی تاریخی زندگی حضرت خدیجه (س)» برنده جایزه کتاب برگزیده کشوری در هفته وحدت از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی شد.

دوازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “‘تاریخ فرهنگ و تمدن ایران از منظر استاد مطهری روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جاری (۲May 2021) ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران (۱۷ به وقت مسکو) برگزار می‌شود.

سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی می‌باشد. پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌گردد.

لازم به یادآوری است که صفحه جلسات مجازی برای راهنمایی جهت حضور شما علاقمندان در نشست‌های مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعال شده است.