کتاب داستان سیاسی؛ داستان انقلاب، برنده جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین اختتامیه نخستین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» روز شنبه مورخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، موسی حقانی رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر و دبیر جایزه، برگزیدگان، داوران و اصحاب رسانه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

در این راستا و در بخش کلیات با عنوان آثار منتخب بخش تشویقی ـ رقابتی کتاب داستان سیاسی؛ داستان انقلاب: سیری در ادبیات داستانی سیاسی ایران و جهان، تألیف دکتر محمد حنیف به رتبه دوم این بخش رسید.

در بخشی از معرفی این کتاب آمده است:

هنوز برخی از نویسندگان، داستان سیاسی را با بیانیه سیاسی اشتباه می‌گیرند. همچنین بسیاری خوانندگان داستان سیاسی را با نوشتن برای سیاست یکی می‌دانند، در حالی که موضوعات سیاسی همچون بسیاری دیگر از مسائل زندگی بشری می‌توانند دستمایه اثری خلاقانه قرار بگیرند.
برخی از سوال‌هایی که این کتاب به آن پاسخ می‌دهد از این قرارند: داستان سیاسی چه تعریفی دارد؟ زیر گونه‌های آن کدامند؟ بزرگترین دانشگاه‌های دنیا با این گونه ادبی چگونه برخورد کرده‌اند؟ سیر تحول آن در ایران و جهان چگونه بوده؟ دوره‌های تاریخ سیاسی معاصر چه تأثیری در ادبیات داستانی سیاسی ایران داشته‌اند؟ کدام جریان‌های فکری در ادبیات داستانی ایران نمود بیشتری یافته‌اند؟ بزرگترین سیاسی‌نویسان ایران و جهان کدامند؟ وضعیت داستان انقلاب به عنوان یکی از بزرگترین زیرگونه‌های داستان سیاسی چگونه است؟ آیا داستان انقلاب با داستان انقلاب اسلامی متفاوت است؟ چگونه می‌توان این دو زیرگونه داستان سیاسی را از یکدیگر متمایز کرد؟

این کتاب به قلم محمد حنیف با شمارگان ۳۰۰ نسخه، ۷۳۶ صفحه و قیمت ۴۲۰۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این کتاب می‌توانند به وبگاه رسمی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه نمایند.