بازدید مدیر عامل و جمعی از پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

جناب حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به همراه جمعی از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این بنیاد در روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۲/۲۶، از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بازدید کردند. در ابتدای این بازدید جناب حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار به اختصار راجع به اهداف این بازدید و سابقه آشنایی خود با پژوهشگاه، مطالبی بیان فرمودند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی، دقایقی راجع به ساختار و چینش پژوهشکده ها و گروه های علمی پژوهشگاه و نوع فعالیت هر کدام توضیحاتی ارائه نمودند؛ و با توجه به اینکه ایشان ریاست پژوهشکده دانشنامه نگاری را بر عهده دارند، سخنان خود را با مباحث مربوط به دانشنامه نگاری و حوزه فعالیت پژوهشگاه در زمینه دانشنامه نگاری دینی ادامه و با پاسخ به برخی سوالات حاضرین خاتمه دادند.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین زراعتیان، مدیر علمی و فنی پژوهشکده، در خصوص دانشنامه های نگاشته شده در این پژوهشکده و سیر و سامانه تولید مقالات دانشنامه ای نکاتی را ارائه نموده که برای حضار شنیدنی و قابل توجه بود. سپس مطالبی راجع به زمینه های همکاری فی مابین در عرصه های مختلف مطرح گردید. یکی از آن موضوعات، ترجمه دانشنامه های تولیدی این پژوهشکده بود که بنیاد مذکور آمادگی خود را برای همکاری در این عرصه اعلام نمودند. موضوع بعدی نگارش مقالات دانشنامه ای توسط پژوهشگران بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی بود. شرکت در جلسات و همایش های برگزاری طرفین موضوع دیگری بود که راجع به آن بحث شد. سپس پرسش و پاسخ در خصوص موضوعات اداری، مالی، پژوهشی و … مطرح گردید.

در پایان جلسه بنیاد پژوهش ها و پژوهشگاه، ابراز امیدواری نمودند که نسبت به توسعه همکاری های فی مابین در عرصه ها و سطوح مختلف ارتباط خود را  با یکدیگر تقویت نمایند./پایان خبر.