آثار دونالد ترامپ در مرکز تبادل کتاب بازنمایی می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پنجمین نشست کتابنوش با حضور ابراهیم فیاض استادیار گروه مردم‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی و کامران صحت از جمله سخنرانان نام‌آشنای سمینارهای موسوم به روانشناسی موفقیت، روز سه‌شنبه مورخ ۱۴دی‌ماه جاری از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به بازنمایی آثار ترجمه شده از دونالد ترامپ در ایران خواهد پرداخت.

کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یکبار در این مرکز انجام گیرد.

کتاب‌های روانشناسی موفقیت را از آن دسته آثاری می‌توان دانست که مخاطبان ایرانی در سال‌های اخیر اقبال ویژه‌ای به آن‌ها داشته‌‌اند. چنانکه در شرایط ناخوشایند سرانه مطالعه کتاب در ایران، تمایل به مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی در کشورمان بالاتر از بسیاری از کتاب‌های دیگر بوده است و حتی توانسته مخاطبانی را به کتابخوانی دعوت کند که گاهی در طول سال یک کتاب غیردرسی هم نمی‌خوانند. جالب است که یکی از نویسنده‌های نام‌آشنای کتب روانشناسی موفقیت، دونالد ترامپ، پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا بوده است. اکنون این سوال جای طرح دارد که مخاطبان ایرانی از سوی کدام نویسنده‌ها در حال تغذیه شدن هستند و چه افرادی تهیه خوراک فکری برای جامعه ما را بر عهده ‌دارند. آیا به اتکای آرا و نظریات افرادی مثل دونالد ترامپ می‌توان به داشتن جامعه‌ای موفق، پویا و با نشاط امیدوار بود؟ یا باید به مقبولیت و محبوبیت این آثار در میان مخاطبان ایرانی با چشم دیگری نگریست. طرح این سوال آن زمان جالب‌تر خواهد شد که بدانیم آثار ترجمه‌شده دونالد ترامپ از زمان پیروزی او در انتخابات آمریکا، در ایران حتی با استقبال بیشتری نیز روبرو شده است.

پنجمین نشست کتابنوش (نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب) با هدف رواج فرهنگ کتابخوانی در بین مخاطبان، همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، روز سه‌شنبه مورخ ۱۴دی‌ماه جاری از ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز تبادل کتاب، به نشانی: چهار راه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار خواهد گردید.