کتاب” دوران عقد”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دوران عقد، یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین برهه های زندگی هر فرد است. اهمیت این دوران به طور طبیعی بر حساسیت آن می افزاید و هر یک از زوجین باید مواردی را رعایت کنند. برای تبدیل این برهه ی زمانی به بهترین دوران زندگی خود، باید امور اقتصادی، عاطفی، تربیتی و رفتاری را در نظر بگیریم. همچنین ضروری است که آسیب های این دوران را بشناسیم و به دنبال برطرف کردن آنها باشیم.

گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگیمرکز پژوهش های جوان مجموعه ای با نام مهارت های طلبگی در یازده مجلد با عناوین مختلف به چاپ رسانده کههشتمین جلد از این مجموعه عنوان “دوران عقد” را به خود اختصاص داده است. این اثر به تازگی به قلمآقای هادی حسین خانی، منتشر و راهی بازار شده است.

عناوین این مجموعه یازده جلدی در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. “دوران عقد”دفتری از فصل خانوادگی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر، دوران عقد را سرآغازی برای همزیستی درازمدت زوجین دانسته و معتقد است، افرادی که پیوند زناشویی برقرار می کنند باید با اموری که رعایت آنها در این دوران لازم است؛ آشنا شوند.

این کتاب شامل هشت فصل به شرح زیر است.

فصل اول: اهمیت دوران عقد

فصل دوم: سطح روابط زوجین در دوران عقد

فصل سوم: ارتباط با خانواده ها

فصل چهارم: مسائل اقتصادی دوران عقد

فصل پنجم: مدت زمان مطلوب دوران عقد

فصل ششم: راه کارهای مقابله با آسیب های دوران عقد

فصل هفتم: شیوه های حل اختلاف

فصل هشتم: برگزاری مراسم عروسی

حسین خانی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

می توان دوران عقد را اینگونه تعریف کرد: دوران عقد دوران پس از خواندن صیغه عقد دائم است که رابطه میان دختر و پسر را مشروع و قانونی می کند. دختر و پسر با عقد شرعی و قانونی ، پیمان و پیوند مبارک ازدواج را میبندند؛ اما هنوز در دو آشیانه اند. انگیزه های متفاوتی همچون شناخت طرف مقابل، آمادگی عاطفی دوطرف برای فاصله گرفتن از خانواده، مهیا شدن دو خانواده برای تأمین امکانات لازم برای زندگی مشترک آنها و نظایر این، موجب شده است که دوران عقد در نظر عموم خانواده های ایرانی رسمیت داشته باشد.

 

گفتنی است هشتمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان” دوران عقد” اثر هادی حسین خانی، با قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.