چالش‌های طلبگی منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “چالش‌های طلبگی”به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگیمرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

این کتاب، تلاش می‌کند ضمن تبیین چالش‌های زندگی طلبگی، مهارت مدیریت گذار از این چالش‌ها را ارائه کند.

طلاب جوان در مسیر زندگی تحصیلی خویش با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو هـستنـد؛ چـالـش‌هـای تحـصیـلی، ازدواج، معیـشـت و تبـلیـغ از جـملـه ایـن فراز و نشیب‌هاست که چاره‌ای جز رویارویی با آنها نداریم. 

عده‌ای راه فرار را برمی‌گزینند و طلبگی را کنار می‌گذارند. برخی به مقابله با این مشکلات می‌روند؛ منتها به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی لازم، متحمل هزینه‌های گزاف مادّی و معنوی می‌شوند. در مقابل، کسانی که مدیریت مهار مشکلات را می‌دانند، با کمترین هزینه، بر مشکلات فائق می‌آیند. 

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌‌بندی به مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم گردیده است و در طبقه‌‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‌‏شود. “چالش‌های طلبگی”دفتری از فصل فردی این مجموعه است.

این کتاب شامل شش فصل به شرح زیر می باشد:

 فصل اول: کلیات

فصل دوم: بحران‌های تحصیلی

فصل سوم: بحران‌های پیش از ازدواج

فصل چهارم: بحران‌های ازدواج و تشکیل خانواده

فصل پنجم: بحران‌های معیشتی

فصل ششم: بحران‌های ناشی از تبلیغ

حیدری نیک در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین نگاشته است:

حضور یک طلبه در عرصه‌های اجتماعی، کارکردهایی دارد که در هیچ یک از اصناف اجتماعی بدین نحو و با چنین گستره‌‌ای این کارکردها وجود ندارد. نقش سازنده و تأثیرگذار ما طلبه‌ها در جامعه، انکار ناپذیر است. از طرف دیگر نسبت جامعه و مردم با روحانیت یک نسبت اصیل و هدفمند است؛ نسبتی که برآمده از نیاز مردم به آموزه‌های دینی است.

 

سیزدهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان”چالش‌های طلبگی”،به قلم مسعود حیدری نیک، با قیمت ۷۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه نمایند.