کتاب “حقوق کیفری در قرآن” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “حقوق کیفری در قرآن” هجدهمین کتاب گروه مطالعات قرآن و حدیث پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه است که به قلم سعید داودی محقق این گروه به چاپ رسیده است.

قرآن کریم تنها یک کتاب اخلاقی نیست، بلکه یک کتاب کامل زندگی است که در پی تصحیح عقاید مردم، تهذیب اخلاق آنان و دربردارنده احکام و قانون است. واجبات و الزامات یک مسلمان و محرمات ومنهیات آن را بیان کرده، موضوعاتی را جرم‌انگاری کرده و مجازات‌هایی را نیز برای آن بیان داشته است. از گذشته، قوانین آن به‌ویژه بخش کیفری مورد پرسش و شبهه قرار داشته و در عصر حاضر نیز به سبب تحولات صنعتی، پیشرفت‌های مادی و تغییرات گسترده در علوم انسانی در دنیا از یک‌سو و گستردگی ارتباطات و سرعت انتقال اطلاعات از سوی دیگر، حقوق کیفری قرآن بیش از گذشته مورد پرسش و شبهه قرار گرفته‌است. این اثر به دنبال تبیین صحیح حقوق کیفری قرآن در بخش جرم‌انگاری‌ها و مجازات‌ها و پاسخ روشن به شبهات در این یاره است.

کتاب “حقوق کیفری در قرآن” از چهار فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصلاول: کلیات

فصلدوم: جرم‌انگاری

فصل سوم: مجازات‌ها  

فصل چهارم: شیوه اجرای مجازات

کتاب “حقوق کیفری در قرآن”به قلم آقای سعید داودی ،با قیمت ۳۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.