چاپ سوم کتاب “پاسخ به شبهات کلامی دفتر چهارم: امامت” منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “پاسخ به شبهات کلامی دفتر چهارم: امامت” بیست و هشتمین کتاب گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه، به چاپ سوم خود رسید.

این کتاب در یک مقدمه و شش فصل با عنوان «امامت» تدوین شده است.

فصل اول: کلیات

فصل دوم: شبهاتی پیرامون امامت و نقد آن

فصل سوم: شبه ناسازگاری امامت با اصل خاتمیت

فصل چهارم: شبهاتی پیرامون اصل نصب و نقد آن

فصل پنجم: شبهه در دلالت نصوص امامت علی (ع) (توجیهات مخالفان )

فصل ششم: شبهاتی پیرامون صفات امام«ع»

کتابی که به خواننده فاضل تقدیم می‌شود، دفتر چهارم«امامت» از سلسله دفترهای «پاسخ به شبهات کلامی» می باشد، دفتر اول با عنوان «خداشناسی» و دفتر دوم با عنوان «دین و نبوت» پیش‌تر چاپ و منتشر شد. دفتر سوم تحت عنوان «شبهات کلامی و تاریخی بر شخصیت پیامبر اسلام» در دست تألیف می‌باشد. چنانکه از عنوان این دفتر پیداست در این مجال تنها شبهات متوجه اصل امامت«بیش از ۶۰شبهه» طرح و نقد می‌شود و شبهات ناظر به مذهب و عقاید تشیع در دفتر دیگری پاسخ داده خواهد شد.

نگارنده در این دفتر می‌کوشد شبهات پیرامون امامت را با رویکرد کلامی (کلام فلسفی) مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد، البته رویکرد عمده این تحقیق کلامی است که به ضرورت گاهی از رهیافت عرفانی و فلسفی نیز سود برده است. نکته قابل اشاره اینکه پاسخ شبهات بر حسب اهمیت شبهه تعیین می‌شود که ممکن است پاسخ بعضی بیش از ده صفحه را به خود اختصاص دهد. خواننده در این تحقیق علاوه بر دریافت پاسخ شبهه در بعضی موارد با تحلیل‌ها و نکته‌ها و پاسخ‌های جدید نویسنده نیز مواجه خواهد شد که محصول تأمل نگارنده در زوایای موضوع می‌باشد.

چاپ سوم کتاب “پاسخ به شبهات کلامی دفتر چهارم: امامت” به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن قدردان قراملکی، با قیمت ۲۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.