چاپ سوم کتاب “چیستی انسان در اسلام” منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “چیستی انسان در اسلام” اثر حجت السلام و المسلمین محمدتقی سهرابی‌فر، محقق گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه، به چاپ سوم خود رسید.

روشن‌ترین آگاهی انسان از عالم هستی، آگاهی او از خویشتن است از این رو انسان به عنوان موضوع آگاهی، پنجره‌ای باز به سوی جهان هستی، و بهترین نکته‌ی شروع برای جهان‌شناسی و خداشناسی است. بر همین اساس ادیان الهی بر خودشناسی تاکید بسیار دارند.

در این کتاب به موضوعاتی مانند سرشت و فطرت انسان، ساحت‌های وجودی او و نمودهای انسان در متون اسلامی پرداخته است. همه شاخه‌های علوم انسانی که هر کدام درباره هست‌ها و بایدهای انسان سخن می‌گویند، می‌توانند با مراجعه به دین، نگاه خالق انسان به انسان را دریافته و با دیدی فراخ‌تر و ژرف‌تر، انسان را فهم کنند. شناخت جامع انسان پیش‌نیاز همه سیاست گزاران امور بشری است و تلاش آنان در هر ساحتی اعم از فرهنگ، اقتصاد تعلیم و تربیت، سیاست و… براساس شناخت انسان است. در نظر نگرفتن ابعاد وجودی انسان، تمایلات و گرایش‌های شکفته و ناشکفته، ثابت‌ها و متغیرهای او، انسانی غیر واقعی و ناموزون را ترسیم خواهد کرد و دانش‌های مبتنی بر آن همچون بنای کژبنیاد خواهد بود.

چاپ سوم کتاب “چیستی انسان در اسلام” اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سهرابی‌فر، با قیمت ۲۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.