نمایشگاه کتاب مرآت در حوزه هنری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اولین نمایشگاه کتاب ویژه کتب سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با عنوان «مرآت» به همت جمعی از ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و براساس پژوهش انجام شده توسط پژوهشگران کانون اندیشه جوان از ۱۲ تا ۱۹ اسفند ماه سال جاری در گالری خانه عکاسان حوزه هنری برگزار می ‌شود.

به گفته دبیرخانه جایزه و نمایشگاه مرآت، این نمایشگاه قرار است هرساله به یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به آن توجه ویژه داشته و در ارتباط با آنها کتاب ‌های مناسبی نیز تولید شده است بپردازد. بر همین اساس در اولین دوره موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین دبیرخانه این جایزه قرار است هرساله از وجود ناشران و مراکز فرهنگی برای برگزاری این جایزه استفاده کند و امسال انتشارات سوره مهر و کانون اندیشه جوان، عهده دار این کار شده ‌اند.

برای این امر تا کنون تمامی کتاب‌ های تولید شده با موضوع سبک زندگی و ناشران آنها شناسایی شده و برای ناشرانی که در این زمینه آثار قابل توجهی داشته اند، فراخوان ارسال شده‌است.

در ابتدا ۵۵۰کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی شناسایی شد و از میان آنها ۳۵۰کتاب مورد کارشناسی قرار گرفته که در نمایشگاه مرات آثار به همراه متنی برای معرفی کتاب، نویسنده و ناشر آنها به نمایش در خواهد آمد و یک دسته بندی شامل کتابهای تبیین کننده موضوع نمایشگاه و جایزه، کتاب‌ های ترویج کننده و حتی کتاب‌ های‌ معارض با این هدف نیز انجام شده است که قابل استفاده است.

در ادامه نیز ۵ناشر برتر انتخاب گردید که در مراسم نهایی از ۳ ناشر و یک نویسنده برگزیده در این زمینه تجلیل خواهد شد.

به گفته دبیرخانه جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت، هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آثار برتر در زمینه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به عموم افراد حقیقی و حقوقی علاقه‌مند است.

 

گفتنی است آیین افتتاحیه اولین دوره جایزه و نمایشگاه مرآت، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲اسفند ماه با حضور شخصیت‌ های فرهنگی –علمی، اهالی قلم و اصحاب رسانه و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غلامیدر تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

 

حضور علاقمندان در این مراسم بلامانع است