رحمت واسعه بازنمایی می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سومین نشست کتابنوش با حضور حجت‌الاسلام ‌و السلمین علیرضا پناهیان و دکترمحمدرضا سنگری، روز یکشنبه مورخ ۱۶ آبان ماه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به بازنمایی کتاب «رحمت واسعه» می‌پردازد.

کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یکبار در این مرکز انجام گیرد.

سومین نشست کتابنوشبا سخنرانی حجت‌الاسلام‌  و السلمین علیرضا پناهیان، مدیر مدرسۀ علمیه دارالحکمه و دکتر محمدرضا سنگری، مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بازنمایی کتاب “رحمت واسعه”خواهد پرداخت.

“رحمت واسعه”که توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت و تحت نظارت برخی از شاگردان ایشان تالیف شده است؛ در سه بخش به بررسی و معرفی سیره و روش آن عالم بزرگ در ارتباط با عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) و گزیده‌ای از بیانات ایشان در ارتباط با بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا(ع) می‌پردازد.

اشاراتی در باب محبت اهل بیت(ع)، اشاراتی در باب خصایص اصحاب سیدالشهدا(ع)، اشاراتی در باب خباثت و شقاوت دشمنان سیدالشهدا(ع)، اشاراتی در باب درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اشاراتی در باب فضایل و کرامات سیدالشهدا(ع) و اهل بیت آن حضرت، اشاراتی در باب مجلس عزای سیدالشهدا(ع) و بایسته‌های منابر حسینی از جمله مهمترین سرفصل‌های این کتاب است.

 بخش «پرسش و پاسخ» نیز یکی از بخش‌های منحصر به فرد این اثر است که به پاسخ‌های این عالم بزرگ به برخی از سوالات و شبهاتی که در این سال‌ها نسبت به واقعه عاشورا و قیام امام حسینعلیه‌السلام مطرح می‌شود، اختصاص یافته است.

 کتاب “رحمت واسعه”نخستین ‌بار در مهرماه ۱۳۹۴منتشر شده و تاکنون در هفت نوبت تجدید چاپ گردیده است.

 

سومین نشست کتابنوش (نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب) با هدف رواج فرهنگ کتابخوانی در بین مخاطبان، همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، روز یکشنبه ۱۶آبان ماهاز ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز تبادل کتاب، به نشانی: چهار راه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار خواهد گردید.