ارتقاء حجت الاسلام و المسلمین حسین عشاقی به رتبه دانشیاری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ‌در دوازدهمین جلسه هیأت ممیزه مشترک استان تهران که در تاریخ ۱۷/۱۲/۹۴ برگزار شد،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسین عشاقی عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه به رتبه دانشیاری ارتقاء پیدا کرد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین حسین عشاقی عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با پژوهشگاه آغاز نموده است. از ایشان تا کنون تحقیقات متعددی همچون کثرت یا وحدت وجود، برهان های عدمی(۲۲ برهان از طریق نیستی ها بر وجود خدا)، بازسازی فلسفه با رویکرد عرفانی، گام های پسین در فلسفه برین و مقالاتی از قبیل:  تأملی بر نگریستن از ناکجا – رسیدن به راز گل و گلبرگ- بازسازی برهان آنسلم – اثبات وجود خدا از طریق خواص گزاره – عرفان صدر المتألیهین از دیدگاه امام خمینی – استواری قاعده صدور واحد – برهانهان عرفانی بر وجود خدا – أصالت وجود – توجیه عقلانی کثرت در فرض وحدت شخصی وجود – برهانهای صدیقین – نکاتی در باره گزاره‌های حقیقیه – حکم ناپذیری وجود – تشکیک در تشکیک وجود حکمت صدرائی – تشکیک در وجود و … منتشر شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عشاقی، سه عنوان برتری علمی در جشنواره اهل قلم نیز به خود اختصاص داده و در هم اندیشی و همایش های متعدد علمی حضور فعال داشته اند.

 

لازم به ذکر است تا کنون یازده تن از اعضاء هیأت علمی پژوهشگاه به درجه دانشیاری ارتقاء پیدا کرده اند.