گفتمان باید دوطرفه همراه با نظرات آزادانه باشد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نقل از رادیو تبیین، دکتر محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه در گفتگو با برنامه جنگ روایت‌ها اظهار کرد: هدف دشمن ملت و سرزمین این است که مردم دشمن و دوست را اشتباه بگیرند و در تشخیص اشتباه کنند.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: جنگ شناختی امروز بسیار خطرناک است، بنابراین برای مقابله با این جنگ شناختی، کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باید برای بیان حقایق، روشنگری کنند.

ردادی ادامه داد: امروز باید جهاد را جدی بگیریم و فضایی را در کشور فراهم کنیم که وقتی کشورهای مختف به ما حمله می‌کنند ما از درون مجهز و ایمن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیاید گفتمان را محدود کنیم، اگر ارتباط قطع باشد حرف زدن بی‌فایده است، یک گفتگوی دو طرفه با تراز برابر باید ایجاد شود، دو ایده مختلف کنار هم و با هم گفتگو کنیم. اینکه گفتگوی دو طرفه ایجاد شود اولین قدم برای جهادتبیین برداشته می‌شود.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: جامعه وقتی قوی می شود که با وجود شبهه‌ها راه درست را تشخیص دهد. اگر صدا و سیما آنقدر باز باشد که مخالفین هم صحبت کنند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وی ابراز کرد: اگر فرد مخالف در صدا و سیمای چمهوری اسلامی صحبت کند در همان جملات اول مشخص می شود که او هیچ حرفی ندارد و بی‌منطق است، جامعه اینطور قوی می‌شود، وقتی ما جامعه را از ویروس ها و میکروب‌ها دور نگه داریم بدنه جامعه ضعیف خواهد شد و با کوچکترین شبهات آسیب‌پذیر می‌شود، بنابراین نخبگان باید به درستی جهاد تبیین کنند.