انعقاد تفاهم نامه پژوهشگاه با نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در کشور مالی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تفاهم نامه تعاملات علمی و بین المللی با نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در کشور مالی منعقد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد کاشی زاده رییس اداره تعاملات علمی بین المللی پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: در راستای اهداف و سیاست های کلان مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام کشور مالی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و برای بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود جهت ارتقای همکاری های پژوهشی-آموزشی، این تفاهم‌نامه تنظیم و با تشریک مساعی طرفین، مفاد آن در چهارچوب قراردادهای جداگانه، اجرایی و عملیاتی خواهد شد. این تفاهم‌نامه بین دکتر مهدی عباس زاده معاونت پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و آدم سانگاری رییس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام کشور مالی به شرح ذیل منعقد شد:

ماده ۱ -موضوع و محورهای همکاری:
۱-۱ -همکاری در طراحی و انجام فعالیت‌های علمی بین‌المللی با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین؛
۲-۱ -برگزاری دوره های الکترونیکی/مجازی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مورد توافق و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلند مدت در چارچوب ضوابط؛
۳-۱ -مشارکت در ترجمه و انتشار بین‌المللی آثار منتخب به زبان‌های خارجی مورد نیاز؛
۴-۱ -تبادل استاد برای انجام امور آموزشی و پژوهشی؛
۵-۱ -تبادل اطلاعات علمی- پژوهشی مرتبط (کتب و آثار، مجلات و نشریات، مقالات، پایان نامه‌ها، نرم افزارها و بانک‌های اطلاعاتی) برابر مقررات طرفین؛
۶-۱ -برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی-پژوهشی؛
۷-۱ -هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی، به‌ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در راستای نیازهای تحقیقاتی طرفین؛
۸-۱ -انجام بازدیدهای متقابل علمی، برای استادان و دانشجویان برابر مقررات طرفین؛
ماده ۲ -مدت تفاهم‌نامه:
مدت اعتبار تفاهم‌نامه از زمان امضا برای سه سال تعیین و با اعلام قبلی طرفین، قابل‌فسخ و در صورت رضایت دو طرف، قابل‌تمدید می باشد

ماده ۳ -روش اجرا:
جهت عملیاتی‌شدن فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در ماده (۱ (تفاهم نامه، کمیته‌ای با عنوان «کمیته همکاری‌های مشترک» مرکب از نمایندگان دو طرف پس از امضای تفاهم نامه تشکیل و نسبت به تدوین قراردادهای مشترک اقدام خواهند نمود.

ماده ۴ -سایر موارد:
۱-۴ -امضای این تفاهم‌نامه هیچگونه تعهد مالی خاصی برای دو طرف ایجاد نمی‌کند. تمام برنامه ها و بالتبع هزینه‌های آن حسب مورد، بررسی و توافق می‌شود.
۲-۴ -در صورتی که از اجرای پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک، منافعی عاید شود، بر اساس توافق طرفین، اقدام خواهد شد.
این تفاهمنامه در ۴ ماده، ۱۰ بند و دو نسخه که هرکدام حکم واحد دارد، در ۱۳ بهمن ماه / ۲ فوریه ۲۰۲۳ به امضای دو طرف رسید و از آغاز این تاریخ معتبر است.